بعنوان خطابی عام به کارگزاران اصلی نظام اسلامی که وظیفه اساسی حفظ ، استمرار ، استحکام ،تبلیغ و ترویج ،و پیشبرد انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را به عهده دارید ، و اذعان به اهمیت بیبدیل موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر ، با همه ملاحظات مبنایی و شرعی و اجتماعی آن ، فهم و استنباط از آموزه ها ،و انتظار و توقع عام جامعه متدین و متشرع و انتخاب گر و بیعت مدار، چنین بوده که در شرایط استقرار نظام اسلامی ،رسالت امر به معروف و نهی از منکر از جهت وظایف حکومتی با وظایف فردی تفاوت های اساسی دارد.یعنی درنبود نظام قانونی مستقر ،تکلیف شرعی اشخاص به گونه آیی دیگراست.
صدالبته در مصادیق این مهم باید دهها و بلکه صدها فهرست را در نظر داشت تا بتوان در حوزه برنامه ریزی و تصمیم سازی و تصمیم گیری و نهاد سازی و رویه سازی و اجراء و عمل به اقتدار و قوام و دوام نظام امیدوار بود. اشاره به پدیده ملموس و محسوس غربی سگ بازی و سگ پروری ازباب تعمیم تدریجی و حسابشده آن به کوچه و بازار و منازل مسکونی و بهانهای برای دایره وسیع و همه شمولی آن در اداره جمهوری اسلامی می باشد. اگر در استقرار دولت اسلامی به عنوان کانون مدیریت و خدمت ،عناصر حزبالله به طور اعم و گزینش و استمرار و انتخاب دولتمردان و کارگزاران اسلامی، جمهوری اسلامی برای رسیدن به جامعه الگوی اسلامی در فرایندطی مسیر تکاملی و رشد و بلوغ همه جانبه است، ولی بنانبوده و نیست که در شرایط پیچیده و مصاف همه جانبه نبرد نرم و سخت و تخاصم دشمنان دین و انقلاب و ملت انقلابی ، به سهولت و کمترین مقاومت، تسلیم برنامه های فرهنگی دشمن گردید . که همزیستی با سگ از آن جمله است .
برنامه هایی که با پیچیدگی های فراوان و تدارک و حمایت امپراطور فراگیر رسانه ای جهانی و پشتیبانی لشکر های عظیم طراحان اندیشمند و اندیشکده ها با اختصاص بودجه های براندازی ، اقیانوس اتش تهاجم فرهنگی را با صدها دستور کار بلند مدت و کوتاه مدت، به سوی این ملت انقلابی و مقاوم گسیل نمودهاند، ولی با نصرت خدای متعال و صبر و استقامت و پایداری و ایمان و فداکاری ملت، موفقیت مستمر و یا دفعی آنها را به حداقل رسانده و چه بسا بسیاری از آنها را ناکام و یا به شکست کشانده است .
اگرچه بنا نیست مبارزه با منکرات حداقل و حداقل با تمسک به وظایف قانونی و سازمانی کارگزاران نظام در حوزه های تقنینی و نظارتی و اجرایی و برنامه آیی و باز دارندگی و ارشادی و تبلیغی و رویه سازی وقهر آمیزی، متمرکز و محدود به یک یا چند موضوع گردد، ولی نباید منکراین مهم شد که برخی پدیده ها نظیر سگ پروری و سگ نگهداری و سگ نسلی نماد و نشانه هایی از الگوی تهاجم فرهنگی است که یک جا ،هم ویژگی سخت افزاری و هم ویژگی نرم افزاری را با خود دارد و تاثیر ترویج و رشد و توسعه آن با ضریب افزون تری در تخریب نمادهای ارزشی و اخلاقی جامعه هویدا خواهد بود . کما اینکه باور غلطی هم در بین دغدغه مندان جامعه ازیکطرف و هم پیروان مقلد کور این پدیده زشت فرهنگی به وجود آمده ، که مماشات و ملاحظات نظام با آن امری بدیهی و پذیرفته شده است .!!!!
این وقاحت تا حدی پیش رفته است که صرف نظر از عدد کمی و ناچیز چند صدم درصدی سازمان دهندگان و یا متقاضیان و یا متمایلآن به آن ، در قلب منازل مسکونی و سکونتگاههای آسایش و آرامش مردم ،خانوادههایی ۲ عددی یا ۳ و یا ۴ عددی و احتمالاً با حضور یک یا دو فرزند و یا دو و یا چند سگ با ترکیب مونث و مذکری شکل بگیرد که حتی به اذعان کارشناسان و دامپزشکان تبعات ناهنجاری اخلاقی چند جانبه را به دنبال دارد .
ممکن است در نوع نگاه بعضی مسئولان چنین باشد که با نگاه نظام اندیشی راهبردی شاید دهها و صدها معروف و منکر دیگر باشد که به زعم آنها اولویت دارند ،حتی اگر آن منکر های بزرگ فقر و فساد و تبعیض و رانت خواری و فرار مالیاتی و بیکاری و دست درازی به بیت المال و قاچاق و امثال آن باشند ،ولی غفلت از اهم و مهم بودن بعضی از امور، وجامع نگری تدبیری و عملیاتی و عقبه های برنامه های نرم دشمنان ، با وجود شبکه های نفوذ ، و پیادهنظام های دشمن یار و واقعیت تلخ تسامح و تساهل فکری بی اقتضاء، و دنیا طلبی برخی سکانداران و پدیده بی تفاوتی وبه تعبیر رهبری معظم عناصر بریده بی طاقت و کم طاقت و غیره ، باعث میشود اگر روزنه های سد سیلابی از نقاطی بسته شود ، از نقاط دیگر دریچه های ویرانگر باز و بسیاری از داشته های ارزشمند و گرانقدر هویتی و عرفی و اعتقادی و سنتی را با خود خواهد برد .
اگر برای مبارزه با فقر و تبعیض و فساد و غارت بیت المال در حد و حدود شعار و یا عمل، فریادهایی به حق بلند میشود ،چرا برای منکری که چون موریانه و به تدریج و آرام آرام در مخزن فرهنگی دینی و سنتی و عرفی مردم وارد گردیده ، و متولی مشخص و قانونی برخورد هم دارد ، صدایی از جایی بر نمی خیزد ؟ نکند تصور غلطی وجود داشته باشدکه این جمع اندک هم گروهی از جامعه هستند که این سبک را دوست دارند و با کمال تاسف در بینش و منش بعضی کارگزاران مسئول چنین نگاهی وجود داشته و همین نگاه نیز آشکار و پنهان در رویارویی با دشمن و استکبار جهانی و غارتگران بین المللی ،حتی درراس برخی لایه ها وجود داشت و آثار شوم آن به سایر ابعاد زندگی مردم سرایت نمود .
این نگاه دهها اثروبار منفی را بر شاخص های زندگی رشد و کمال و رفاه و آسایش و آرامش و امنیت و کار و اشتغال و عدالت و برابری استحقاقی و شکفتن استعدادها و مهاجرت نخبگان و ثروت و حتی اخلاق اجتماعی و معرفت و حدود تاب آوری ، ایجاد و تحمیل نمود ،
در همین نگاه بود که بر خلاف تعالیم و سنن الهی و معارف دینی ، کانون خانواده از اکسیر عشق و محبت فرزندان و جوانان برومند و حماسه سازان دهه شصت ،بهتدریج به رشد منفی موالید و خطر رسیده و به جای بوسه محبت پدران و مادران خانواده بر فرزندان آیندهساز ، بر لبان سگ ها و توله سگ ها بوسه جاری می شود و چه بسا برخی از همین گروه از ثروتهای بادآورده این ملت ،برای سگ ، هزینه های شبانه روزی میلیونی می کنند و البته با این گرایش نه تنها هویت انسانی بودن خود را خود خواسته یا خود ناخواسته تغییر می دهند ،بلکه هویت اصیل سگ های وفادار و محافظ و گله بآن و نگهبان را هم تغییر دادند و با عرض عذرخواهی برای این نسل از سگ های ننر و لوس ،اتاق ها، آشپزخانه ها ،خدمه ها، تزیین آرایی ها ،آرایشها ، برنامهها ، تختخواب ها ،رختخواب ها واغوش ها آراستند.(اولئک کالانعام بل هم اضل سبیلا ).
مردم ما حق دارند بگویند غیرت و حساسیت و ناموس دوستی و تعهد و مسئولیتپذیری و دوراندیشی و دشمنشناسی بعضی متولیان امور کجاست و چگونه لحظهای آرامش دارند که دشمن غدار هم دست قطع شده سردار دلها و هم سر بریده شده حججی ها را به نمایش می گذارد و هم ،این چنین در عمق طبقات منازل و سکونتگاههای ما رخنه نموده و حضور دارد ؟
آیا نه قانون اساسی و قوانین موضوعه که شعبه ای از تفسیر قرآنی و حدیثی و سنت و سیره حکومت علوی است ،بلکه حداقل آیه شریفه دلنواز و مسئولیت خیز و تعهد آور و غیر ت جوش شریفه قرآن ، والتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر ،تکلیف نه تنها فردی ، حتی سازمانی و قانونی در نظام اسلامی ایجاد نمی کند که فریادی از مجلس بلندگردد و یا بیانیه ای از صدا و سیمای ملت پخش شود و یا ماموری انتظامی به بوستان ها سرکشی نماید و یا مدعی العمومی تکانی بخورد و یا اخطاری به تخلیه اماکن مسکونی از سگ پروری صادر شود و یا صدایی از ائمه جمعه و جماعات و علمای اعلام در هزاران جایگاه تبلیغ دین برون خیزد؟
حداقل اگر بهانه قانونی باشد ، مواد قانونی ۵۰۱ ، ۵۲۲ ، ۵۲۳ ، ۶۸۸ و بند پ ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی و تبصره ماده ۳ آیین نامه اجرائی قانون تملک آپارتمانها، و بطور قطع با وجود خبرگان حقوقی و قضائی ،قوانین دیگری در دسترس بوده و هست و چه دلیلی دارد که اقلیتی بسیار معدود و ناچیز در مقایسه با کل جامعه در کلان شهرها و شهر های بزرگ و به خصوص درمرکز کشور ما این چنین عمله و آلت دست دشمن و ابزار شبیخون و تهاجم فرهنگی شوند و بدلیل وجود نظام و استقرار قانون و حاکمیت جمهوری اسلامی ،مردم خود وارد میدان نگردند؟ و اگر قانون و ترسیم و تقسیم مسئولیت نبود ،هزاران و میلیون ها عنصر مومن و حزب الهی ، آتش به اختیار و پای کار، وجود و حضور دارند که تکلیف چنین ناهنجاریهای سازمان یافته را یکسره نمایند. اگر مسئولان به هر دلیل و مصلحت و نگرش و گرایشی به وظیفه خود عمل نمی کنند ، گروه های آتش به اختیار می توانند حلف الفضول های نبوی را تشکیل دهند و نمادهای فساد و منکرات را در جامعه از بین ببرند و یا درقعر پس توهای جهالت و ضلالت و گمراهی محبوس نمایند تا ویروس و منکر این آلودگیها از گستره تنفس طهارت و پاکدامنی و سلامت روحی و جسمی مردم پاک گردند و در عبادات مردم تشکیک ایجاد نشود .
صد البته که بر اساس آموزه های دینی و مصالح نظام و رهنمودهای رهبری هر اقدام اجتماعی و یا انفرادی ،متکی به اصول و مبانی و قواعد شرعی و عقلی و اجتماعی خواهد بود و نباید از وسوسه های شیطانی و جیغ های انحرافی و بوق های استکباری و توجیهات انتظاری ترسید که برای هر اقدام انسان سازو نظام ساز ،مستندی و مدرکی و توضیحی چند وجهی و چند جانبه و چند منظوره از سوی معاندان و مخالفان و منحرفان و منافقان و جاهلان و فریب خوردگان در بوق و کرنا گذاشته میشود و همین جاست که پاهای لرزان مسئول دل لرزیده و بی کفایت و نا اهل و غاصب جایگاه و چسبیده به مظاهر چند روزه مقام و موقعیت و منال و احترام ،از حرکت می افتد و چه بسا آیه اشداء علی الکفار، سر دهند ولی رحما ئ بینهم را فقط به همین گروههای اندک و محدود و پر قیل و قال تخصیص دهند. همچنین این نگاه قابل درک است که باید متناسب با ظرفیت عقول و سطح معرفت افراد مشغول و درگیر و مبتلا به پدیده سگ بازی باید وضعیت را بررسی و تحلیل نمود. نه اینکه برخورد قانونی و حتی قهر آمیز را با این منکر عیان و خطرآفرین تعطیل کرد.
با کمال تاسف همان برخوردی که با قانون مهم و جامع و عملیاتی و راهگشای عفاف و حجاب مصوب سال۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی گردید و حال به جایی رسیدیم که دستههای سازمان یافته ، بانی کشف حجاب و ترویج برهنگی بی عفتی و بی حیابی میشوند و طی این دو دهه نسل جوان ما را به ذبحگاه ابتذال فرهنگی کشاندهاند و با زبان دراز و تهمت و افر وپشتیبانی و حمایت غول رسانهایی استکباری جهانی ، و بدروغ ، این وضعیت را محصول حکومت اسلامی معرفی میکنند .
سه گروه سگ زیستان :
۱- گروه اصلی شامل طراحان و برنامه ریزان، معاندان، سازمان دهندگان، پشتیبانان ،مبلغان و مروجان هستند که در مجموعه سگ زیستان با هر عدد ناچیزی ،حداکثر ۵ درصد را شامل می شوند .بدیهی است پشت این ها از ابتدای انقلاب اسلامی جریان استکبار جهانی قرار داشته است.
۲- گروه هرهری مسلک ها ، لاابالی ها ،بی مسلک ها ،و فاقدان فکر و اندیشه و بی معرفت به مبانی انسان شناسی و مغرور و تهی از آموزههای دینی که در حلقه های بعدی سازماندهی ها قرار دارند و نسبت به جامعه یا جمع سگ پرور و سگ گرا ، قریب ۲۵ درصد را تشکیل می دهند .
۳- گروه دنباله روان، مقلدان کور ،فریب خوردگان ،عناصر سیاهی لشکر دام های شیطانی و فاقد تشخیص و معرفت ، که قریب ۷۰ درصد جمع سگ گرایان را تشکیل میدهند. اتفاقاً در رویکرد امر به معروف و نهی از منکر، البته با محاسبات اندیشه آیی دقیق و زحمات مستمر و دامنه دار ،این گروه زمینه زیادی برای رجعت و یا عدول از این منکر را دارند .
آثار سوء سگ پروری:
۱- ترویج فرهنگ الهادی غرب.
۲- مقابله با فرهنگ اسلامی و قداست زدایی. ۳ - قداست زدایی در حوزه احکام دینی و سبک سازی حرام .
۴- استهزاء و تمسخر فلسفه و احکام دینی.
۵ -تاثیرگذاری بر روحیه و گرایش به حیوان صفتی کودکان و نوجوانان.
۶ -ترویج گرایش عناد به دین باوری.
۷ -مقابله با نمادهای ارزشی نامگذاری های فرزندان در خانواده ها.
۸- شکل گیری کانونی از خانواده های ترکیبی سگ و انسان .
۹- سلب آرامش و امنیت روحی، روانی و رفاهی هم وطنان.
۱۰- مبارزه منفی و مثبت با فرزند آوری و ازدیاد نسل مسلمانان.
۱۱ - سلب امنیت و آرامش اماکن مسکونی طبقاتی و همسایگان.
۱۲ - جولان دادن در عرصه های فضاهای عمومی شهرها و بوستان ها و اماکن حمل و نقل ها وعبور ومرور.
۱۳ - ترویج پدیده خشونت ،توهین ، فحاشی، عصبانیت، تهدید ، چاقو کشی و اسلحه گرم توسط سگ گردانها.
۱۴ - لوث نمودن تاثیر بازدارنده و یا مجازات های قانونی و مقررات .
۱۵- بی اثر سازی و بیخاصیت سازی اقدامات ماموران خدوم انتظامی و امنیتی.
۱۶ - شکل گیری و گسترش پدیده تجارت و بازرگانی و اماکن خدماتی و درمانی سگ با هزینههای بالا.
پیشنهادات:
۱ - براوردی از جمعیت سگ باران به تفکیک شهرها به صورت مستند توسط دستگاههای مسئول .
۲ ،- اجرای نظرسنجی علمی از دیدگاه جامعه ایرانی به صورت جامع نسبت به ارزش نگری سگ پروری .این نظرسنجی از جهات مختلف بهره برداریهای زیادی دارد.
۳- تشکیل ستادی از دستگاههای مرتبط و مسئول با میزبانی و مدیریت وزارت کشور و مشارکت و همکاری سایر قوا و بررسی فرایند های جمع آوری پدیده سگ پروری.
۴- بررسی و تجمیع قوانین برای اقدام به قطع کردن ریشه سگ بازی و سگ پروری در جامعه وضرورت بررسی وتکمیل و اصلاح خلأهای قانونی وتعیین فرایند مراحل قضائی و اجرایی توسط نیروی انتظامی .
۵ - مجلس محترم نظارت لازم را همگام با مشارکت کمیسیون های مرتبط با سایر دستگاهها اعمال نماید .
۶ - مدعی العموم با برنامهای هماهنگ و در شهرهای مختلف و یا متمرکز ،به موضوع ورود نماید .
۷- نیروی انتظامی برنامه اجرایی و عملیاتی سه ماهه ایی را بعد از جلسات هماهنگی و تصمیمسازی و تصمیمگیری ارائه و برای جمع آوری حیوانات اقدام نماید.
۸ - قریب یک ماه زمان برای فرصت دادن به سگ پروران ،با اطلاعیه های هشدار گونه از طریق رسانه های جمعی و صدا و سیما داده شود تا صاحبان آنها برای انتقال ویا نگهداری در بیرون از شهرها و روستاها و یا انتقال به کشورهای غربی و یا هر تصمیم ممکن اقدام نمایند .
۹ -نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای از مردم حزب الله درخواست نماید با شماره های سامانه اطلاعاتی مشخص، از طریق تماس یا پیام کوتاه ، آدرس دقیق و نشانی واحدهای مسکونی سگ نگه دار را به آن سامانه اعلام نمایند. بدیهی است نام و نشانی آدرس دهنده باید محفوظ باشد.
۱۰ -بعد از اتمام مهلت مقرر ،حداکثر یک ماه برای برخوردهای قانونی و قضایی و غیر و با تعیین هزینه های احتمالی برای متخلفان ، و تنبیهات بازدارنده منظور شود که با احکام قضایی واجرا توسط نیروی انتظامی پیگیری شود.
۱۱ - در بین دستگاه های مسئول و متولی ، شوراهای شهرها و شهرداری ها به دلیل جولان و سگ گردانی در اماکن و معابر و بوستان ها و فضای سبز ها و غیره ، مسئولیت مضاعف و مشخص به عهده دارند و تنها به نصب تابلو ورود حیوانات ممنوع ،اکتفا نگردد.باراهنمایی واموزش و تجهیز مناسب،ماموران محافظ وخدماتی اماکن سبزو...، وتهیه وارسال عکس از سگ گردانها به سامانه،از مشارکت آنها استفاده شود.
۱۲ - اصنافی که به نحوی در حوزه های خدماتی ،تجارت، مداوا و درمان، و خرید و فروش، و غیر ه فعال هستند ،در خصوص سگ، فعالیت آنها ممنوع و محرومیت های مدنی برای ایشان منظور گردد .
###از عموم مردم متدین و متشرع و متعهد و مقید و مسئول و حساس در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ، عاجزانه استدعامیشوددراین مطالبه مهم وحیاتی وفرهنگی وتعیین کننده واثر گذار در اطلاع رسانی به سایرین ونشر این عریضه وحقوق عمومی،از مسیولان نظام بخواهندتاباپرداختن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر،دراین راستااقدام و اطلاع رسانی لازم را به امت حزب الله بنمایند.وازمسئولان بخواهنددراسرع وقت به این منکر اشکار ورود پیدا نموده،ودشمن رادراهداف اش ناکام سازند. انشاالله.
والسلام.
بنده خدا،حقیر ،نصرعزیزی