ویژه

سکوت اصلاح طلبان در مسئله غزه همراهی با خط آمریکا است

متاسفانه در داخل کشور شاهد سکوت جریان اصلاح طلب درباره فجایع غزه و همراهی آن‌ها با آمریکا وکشورهای دیگر بوده‌ایم البته امروز در گوشه و کنار روزنامه‌هایشان مطالبی را در مورد غزه نوشتند.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در کانون اعضای حزب موتلفه اسلامی استان تهران با اشاره به نقش موثر فرهنگ در کشور اظهار داشت: از زمانی که امام خمینی (ره) در سال ۵۷ و ۵۸ با الهام از انقلاب اسلامی «هندسه جدید قدرت» یعنی تکیه بر توده مردم که حاصل خروج ملتها از استکبار جهانی بود را بنا گذاشت راهبرد قدس براساس پاره تن اسلام بودن امام خمینی (ره) پی ریزی شد و سرنوشت ملت مظلوم فلسطین تغییر کرد.

ترقی با بیان اینکه امروزه انتفاضه سنگ در فلسطین به انتفاضه موشک به همت رزمندگان قوی مقاومت تبدیل شده است، بیان داشت: امروزه رژیم غاصب صهیونیست اذعان میکند که نیروی مقاومت همچون نیروی حزب الله میجنگد، امروزه امنیت رژیم صهیونیستی نیز به خطر افتاده است پهپادهای فلسطینی در آسمان اسرائیل حرکت میکنند و موشکهای آنها بر روی نقاط حساس اسرائیل پرواز میکند.

وی ادامه داد: تا به امروز این توازن قوا میان فلسطین و صهیونیستها که از تمام جهان حمایت میشود، نداشتهایم و این به برکت حمایت مقاومت، ملت ایران و هدایتهای مقام معظم رهبری و اراده و عزم مردم فلسطین است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: امروزه تکفیریها در سوریه داعش در عراق القاعده در افغانستان و پاکستان همه سر در یک آخور دارند، آخوری که آمریکا و انگلیس آن را ساختهاند و خوراک آنها را سران عرب خائن به مسلمانان تامین میکنند.

وی افزود: امروزه دنیا شاهد بیغیرتی و بیوجدانی ملتهای عرب منطقه و دولتهای وابسته به آنان است دنیایی که ابرقدرتان آن به صورت آشکار حقوق بشر را در غزه نقض میکنند، گویی سران عرب و سازمان ملل خفه شدهاند.

ترقی اظهار داشت:بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با همه این جنایتها بیشرمانه میگوید فلسطین باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد. همین اسرائیلی که آپارتاید داشته و این همه جنایت کرده است بنابراین اینها نه وجدان دارند و نه انسانیت سرشان میشود بلکه تنها آلت دست اسرائیل و آمریکا هستند.

ترقی با بیان اینکه رزمندگان فلسطینی بایستی دوست و دشمن خود را بشناسند افزود: این رزمندگان نباید اشتباه سالهای گذشته را تکرار کرده و فریب بخورند و قدرتهایی که اگر حمایت کنند آن هم با قصد فراهم کردن زمینه ترور است دل نبندند.

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه به سکوت رسانهای اصلاح طلبان درباره فجایع غزه اشاره و تاکید کرد: متاسفانه در داخل کشور شاهد سکوت جریان اصلاح طلب درباره فجایع غزه و همراهی آنها با آمریکا وکشورهای دیگر بودهایم البته امروز در گوشه و کنار روزنامههایشان مطالبی را در مورد غزه نوشتند.

ترقی اضافه کرد: موجب شرمندگی است که امروزه «شعار نه غزه، نه لبنان» دوباره ادامه یافته پس شک نکنید کسانی که در مقابل جنایات غزه بیتفاوت عبور میکنند در خط آمریکا و اسرائیل هستند. وی همچنین در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت حمایت کشورهای اسلامی از مردم غزه، اظهار کرد: اصل حملات با هدف جبران شکستهای گذشته صهیونیستها در عرصه دیپلماسی بینالمللی و همچنین عدم موفقیت در تضعیف محور مقاومت انجام شده است.

وی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود علیه مردم غزه مرتکب اشتباهاتی در محاسبات شده است»، گفت: رژیم صهیونیستی تصور میکرد با ضربهای که در سوریه وارد کرده و همچنین با توجه به درگیریهایی که در عراق توسط داعش و ارتش آن صورت گرفته، تداوم محاصره غزه، در آستانه انتخابات داخلی خود، بهترین فرصت برای وارد کردن ضربهای بزرگ به فلسطینیان است. آنها برای اینکه بتوانند موقعیت از دست رفته خود را جبران کنند با اشتباهاتی در محاسبات وارد عملیات نظامی شدند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه «امروز رژیم صهیونیستی در یافته است که جبهه مقاومت نه تنها ضعیف نشده بلکه از قدرت بالای دفاعی برای مقابله با حملات صهیونیستها برخوردار است»، به اظهارات وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: همانطور که جان کری نیز اقرار کرده، امروز رژیم صهیونیستی در حملات اخیر علیه غزه افتضاح به بار آورده است.

رئیس مرکز بینالملل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: در شرایطی که تمام جهان در برابر اسرائیل قرار گرفتهاند و رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی تنفر بینالمللی را نسبت به خود پدید آورده است، این رژیم بدترین شرایط خود را تجربه میکند.

ترقی به همزمانی حملات رژیم صهیونیستی با ایام ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: شرایط ماه رمضان به طور طبیعی محدودیتهایی برای مسلمانان بوجود میآورد؛ با این وجود اینگونه به نظر میرسد که حملات اخیر علیه مردم مسلمان غزه در ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه فلسطینیان صورت گرفته است، این در حالی است که برخلاف آنچه که رژیم صهیونیستی تصور میکرد شرایط این ماه موجب شد که عزم فلسطینیان برای دفاع و مبارزه قویتر و منسجمتر از گذشته شود.

وی با اشاره به مطرح شدن طرحهای آتشبس، اظهار کرد: تا اینجا درگیریها میان رژیم صهیونیستی و مردم غزه نشان از شکست اسرائیل در این نبرد دارد؛ چراکه اسرائیل بارها مورد حملههایی واقع شده که در طول تاریخ سابقه نداشته است. طی روزهای اخیر موشکهای بسیاری از سوی مقاومت به سمت سرزمینهای صهیونیستی نشانهگیری شده و تلفاتی نیز به همراه داشته که در طول تاریخ بیسابقه بوده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه «اگر در مقطع کنونی آتشبس اعلام شود، غائله با شکست اسرائیل ختم میشود»، گفت: چنانچه در مقطع کنونی آتشبس اعلام شود در عرصه بینالمللی ضربه بسیار سنگینی به جایگاه و موقعیت اسرائیل وارد شده و مقاومت بیشتر از گذشته تقویت میشود.

وی در ادامه با اشاره به نقش کشورهای اسلامی و مجامع متشکل از این کشورها در شرایط کنونی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید ضمن حمایت از آرمان فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیستها، در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی همکاری داشته باشند و با کشاندن رژیم اشغالگر به دادگاههای جنایات جنگی بینالمللی و همچنین تحریم جامع و کامل این رژیم در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین حرکت کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر مسلمانان جهان به وظیفه خود در مقابل فلسطین عمل کنند به طور قطع پس از ضربهای که در این مرحله به رژیم صهیونیستی وارد میشود، این رژیم دیگر امکان راست کردن کمر خود را پیدا نمیکند.

https://shoma-weekly.ir/M8muH1