مجلس

سعه صدر گام نخست تدبیر است

در رابطه با عملکرد دولت تدبیر و امید متاسفانه ما نه شاهد تدبیری هستیم و نه امیدی.

سید باقر حسینی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: در رابطه با عملکرد دولت تدبیر و امید متاسفانه ما نه شاهد تدبیری هستیم و نه امیدی.

وی افزود: در رابطه با عملکرد دولت در ارایه سبد کالا به مردم باید گفت که متاسفانه این موضوع موجب وهن نظام جمهوری اسلامی شد. و به نوعی موجب بیحرمتی به مردم شد. که نشان گر آن است که واقعا تدبیری در کار نبوده است. اگر تدبیری اندیشیده شده بود قطعا نتیجهای بهتر از این را شاهد بودیم.

نماینده مردم زابل و زاهک خاطر نشان کرد: راهکارهایی که ایشان در ارایه سبد کالا در نظر بگیرند، باید بسیار محترمانه باشد و حتی حذف افراد باید کارشناسانه باشد. کسانی که این بسته را دریافت میکنند، باید واقعا نیازمند باشند. در صورتی که پیامهای بسیاری از مردم دریافت میکنیم که به افرادی این بسته تعلق گرفته است که در واقع نیازمند نبودهاند در عین حالی که افرادی محروم شدهاند که به این کالا نیاز داشتهاند که این هم نشانی از بیتدبیری است.

وی افزود: امیدواریم این کار یک تجربه برا ی آقایان باشد که تدبیر با شعار محقق نمیشود؛ بلکه با کار عملی و کارشناسی صورت میگیرد. تدبیر یعنی سنجیدن تمام جوانب یک امر و بعد عمل کردن به آن.

حسینی همچنین در خصوص نوع ادبیات رئیس جمهور در خصوص منتقدان توافقات ژنو اظهار داشت: این گونه ادبیات مغایر با شعار اعتدال وی است. الفاظی که کاملا مغایر با اعتدال و به نوعی تندروی محسوب میشود.

وی افزود: ممکن است که فردی از منتقدان و مخالفان گاهی تند سخنی بگوید، اما کسی که مسئولیت بزرگی را پذیرفته است و میخواهد جامعه بزرگ ایران عزیز را مدیریت کند، باید از ابتدا بداند که در برابر منتقدان سعه صدر داشته باشد و با‌‌ همان طور که خود شعار دادند با تدبیر پاسخگو باشند تا در جامعه فضایی ایجاد نشود که دستاویزی برای بیگانگان و دشمنان نظام فراهم شود. در همه کشورها نظر و انتقاد وجود دارد و باید به هر نحوی آنها را مدیریت کرد و به شکل منطقی و عاقلانه پاسخ داد.

https://shoma-weekly.ir/opz6V3