جامعه

سردار سلیمانی و سردر گمی اصلاح طلبان

اصلاح طلبان در موضوع سردار محبوب ملت، شهید سلیمانی دچار سردرگمی هستند.

1 شاکله سردار سلیمانی تقوا، شجاعت، خدمات ویژه، مواضع بلند ولایی و مردمی او، و در یک کلمه ویژگی های زیبای سردار سلیمانی، آنها را به احترام و تجلیل از سردار، کشاند.

2 محبوبیت گسترده سردار در ملت ایران و ملل مسلمان آزادیخواه به گونه ایست که مخالفان مواضع او، روز به روز دچار شکست و آسیب شده اند و اصلاح طلبان نمی توانند در برابر موج مردم و ملت ، ساکت بمانند و باید اظهار موضع کنند.

3 در اظهار موضع، پراکندگی و آشفتگی در مواضع کاملاً سردرگمی اصلاح طلبان را آشکار می کند. یکی می گوید سردار سلیمانی الگوی اعتدال !! بود. همه می دانند که اعتدال اصلاح طلبان اعتدالی در مفهوم و اقدام مغایر با اعتدال سردار قلب هاست. دیگری می گوید، اگر الان بود دنبال گشایش بود نه اعمال سلیقه و تنگ نظری البته این گشایش اصلاح طلبانه و سلیقه اصلاح طلبان و تنگ نظر را از دید آنها با گشایش و سلیقه و نگاه بلند سردار سلیمانی تضاد داشت و دارد، دیگری می گوید او در صحنه مناسبات جهانی، در مذاکره و اقناع در مذاکرات الگو بود.

معلوم است که مذاکره و بهره برداری از مذاکره از نگاه سلیمانی و همفکرانش با مذاکرات برجامی و FATF و بقیه محورهای اصلاح طلبان در تناقض اساسی است. در همین سردرگمی یکی از چهره های اصلاح طلب عضو مجمع رو حانیون می گوید سردار سلیمانی پایبند جدی عدم ورود نظامی ها به سیاست بود و از این فرصت سوء استفاده می کند ( بخشی از نظامی ها این الزام عقلی، شرعی و قانونی را رعایت نکردند) یعنی تفرقه افکنی را رها نمی کند و نمی تواند چون آنکه سرگیجه سیاسی و مواضع دارد، مواضعش درست از آب در نمی آید یکی دیگر می گوید، بعد از شهادت سردار محبوبیت او بخاطر مواضع دوستانش کاهش یافته است.

آنچه برای اصلاح طلبان می تواند مواضع غلط گذشته آنها را جبران کند توبه آنها از مواضع مقابل مواضع امثال سردار سلیمانی بود مانند شعار نه غزه نه لبنان، شعار و تحلیل های غلط آنها در رویارویی سردار با داعش در سوریه و عراق، عذرخواهی از روح بلند سردار و همه شهدا و ملت ایران در مواضع غلط اصلاح طلبان در برجام و سایر موارد مورد نظر استکبار مانند FATF و 2030 و غیر آنها.

و مهمتر از همه ملت هوشمند ایران است که تفاوت دولت اصلاح طلبان افراطی دوم خردادی و اصلاح طلبان اعتدالی را با مواضع سردار سلیمانی بخوبی می شناسد و این نوع مواضع، آن هم پس از فتنه 1401 و اغتشاش ها را رد می کند. و آنها را ادامه مواضع گذشته و منفی اصلاح طلبان می داند.اصلاح طلبان بهتر است با مردم با صداقت و صراحت حرف بزنند.

https://shoma-weekly.ir/GjvoRO