مجلس

سخنان روحانی در مجلس امید بخش بود

حجت الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم از یک پیشینه روشنی برخوردار است.
موسی الرضا ثروتی نماینده بروجرد در خصوص زمینه های تعامل بین مجلس و منتخب یازدهم اظهار داشت: حجت الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم از یک پیشینه روشنی برخوردار است. 

وی در سوابق کاری خود پنج دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داشته و همچنین نماینده رهبری در شورای امنیت ملی و در مجمع تشخیص مصحلت نظام بوده و و در مجموع فردی شناخت شده، حقوقدان و با تجربه ای هستند. سخنان وی در مجلس بسیار خوب بود و تعامل با مجلس و دانشگاهها و اقشار مختلف و نخبگان جامعه صحبتهای بسیار مناسبی داشت که امید است این صحبتها در عمل هم همین گونه باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم با توجه به سابقه درخشان آقای روحانی بتواند کارهای مثبتی را با امید به خدا برای ملت انجام بدهد و با درایت و تدبیر بتواند مشکلات جامعه و کمبودهایی که به خصوص در بحث مربوط به اشتغال و وضع اقتصادی و معیشت جامعه و همچنین تولید ناخالص داخلی  و رشد اقتصادی با آن به صورت جدی مواجه هستیم را رفع کند.

وی افزود: البته رئیس جمهور منتخب اعلام کردند در 100 روز اول یک گزارش دقیقی را از وضعیت اقتصادی جامعه هم برای اطلاع مجلس و افکار عمومی ارائه خواهند داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص همکاران دولت جدید افزود: در ارتباط با تیمی که قرار است با حجت الاسلام روحانی همکاری کنند باید گفت ما الحمدلله در کشور نخبه و افراد با تجربه زیادی داریم، گروههای مختلف سیاسی با آرا و اندیشه های گوناگون وجود دارند که افراد حاضر در آنها در دولتهای مختلف کار کرده اند و امیدواریم آقای روحانی بتواند همانطور که شعارش تدبیر و امید است و دولتش را با این عنوان نامگذاری کرده و همین طور که مشی اعتدال دارد، انشاالله با این مشی اعتدال بتواند نیروهایی را انتخاب بکنند که اعتدال را در نظر داشته باشند.

ثروتی در پایان ضمن تأکید بر چگونگی حضور افراد متعهد و مجرب در کابینه گفت: در هر انتخابات یک ستادهایی وجود دارد و آن ستادها یکسری فعالیتهای انتخاباتی انجام می دهند ولی لزوماً افراد از ستادها نباید انتخاب بشوند، از افراد نخبه و با تجربه و توانمند و افراد با تجربه و متعهد، با تخصص و مردمی و ویژگی هایی که معمولاًٌ در انسانها  در جامعه اسلامی وجود دارد باید مد نظر بگیرند و انتخاب بشوند تا کابینه دولت آینده کابینه ای متعهد و متخصص باشد.

https://shoma-weekly.ir/ZYJpr3