مجلس

سخنان احساسی از یک حقوقدان بعید است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح کردن مسئله ی همه پرسی در یک فضای احساسی، از آقای روحانی که حقوقدان هستند، بعید است.
«لاله افتخاری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» اظهار داشت: طرح مسئله همه پرسی از جانب رئیس جمهور در یک فضای احساسی، عجیب به نظر می رسد. وی افزود: من نمی دانم که آقای روحانی اصلاٌ اطلاعات دارند یا اینکه دچار غفلت شده اند که اینگونه مسائل حقوقی تخصصی را می خواهند در جمع های احساسی مطرح کنند.

نماینده مردم تهران گفت: همه پرسی در قانون اساسی، ساختار خاص خودش را دارد و تا جایی که من اطلاع دارم، برگزاری همه پرسی در مورد هر موضوعی، بایستی به تصویب دو سوم یا حداقل نیمی از نمایندگان مجلس برسد. یک همه پرسی هم در مورد خود قانون اساسی وجود دارد که آن هم ساز وکار خاص خودش را دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اینطور نیست که یک نفر در یک سخنرانی بخواهد احساسات مردم را به بازی بگیرد و چنین مباحث تخصصی را در یک فضای احساسی مطرح کند و این مسائل به کشور ضربه می زند.

افتخاری افزود: این نوع سخن گفتن از آقای روحانی که خودشان حقوقدان هستند و چند دوره نماینده مجلس بوده اند، بعید به نظر می رسد. از نظر ما طرح اینگونه مسائل با مصالح کشور در تعارض است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم و کسی که در بین مردم حضور دارد، دغدغه های مردم را می داند، افزود: مردم دغدغه های انتخاباتی و سیاسی ندارند. بلکه دغدغه های مردم مسائلی همچون بحث اشتغال، اصلاح وضعیت فرهنگی، تسهیل ازدواج جوانان، ایجاد ثبات در قیمت ها، کنترل تورم و حفظ دستاوردهای هسته ای کشور است. دغدغه مردم این است که دستاوردهای هسته ای کشور از بین نرود.

افتخاری در ادامه گفت: اگر دولتمردان به جای رفتن به سمت اینگونه فضاسازی ها، به دنبال حل مشکلات اصلی مردم باشند، مردم قدردان زحمات آنان خواهند بود.

وی با توجه به گمانه زنی اکثر رسانه ها در مورد اظهارات رئیس جمهور و نسبت دادن آن به مسائل هسته ای گفت: مسئله هسته ای یک مسئله ی ملی است و مردم و رهبر انقلاب پشتیبان مذاکرات هسته ای هستند.

وی با اشاره به جلسه علنی دیروز مجلس افزود: نایب رئیس و نمایندگان، درباره پاسخ های آقای ظریف، ابهاماتی داشتند ولی با توجه به لحاظ کردن منافع ملی و همراهی با تیم مذاکره کننده، از پیگیری آن منصرف شدند.

افتخاری افزود: ولی متاسفانه می بینیم که آقای روحانی به جای اینکه به وزیرش شجاعت بدهد که در مذاکرات به صورت جدی به دفاع از منافع ملی بپردازد و قدر همدلی مجلس را بداند، اینگونه مباحث را مطرح می کند که بی شک به ضرر تیم مذاکره کننده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح این مسائل درفضای کنونی مذاکرات از یک سیاستمدار و هر کسی که اندکی فضای حاکم بر روابط بین الملل را بداند بعید به نظر می رسد. وی در پایان اینگونه سخنرانی ها را باعث دلزدگی مردم دانست.

https://shoma-weekly.ir/EqIC1N