ویژه

سخنانم هاشمی را ناراحت و عصبانی کرد

حبیبی: چنانچه امضای رهبری پشت دولت باشد، باید از آن حمایت کرد؛ اما این به معنی انتقاد نکردن از آن دولت نیست.


محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و حجت الاسلام روانبخش، عضو جبهه پایداری در مناظره انتخاباتی با موضوع «رویکردهای جبهه‌های سیاسی در انتخابات مجلس» در دانشگاه شریف شرکت کردند.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به نتایج اولین دور انتخابات مجلس اشاره و بیان کرد: چیزی که از دور اول انتخابات بر می‌آید این است که قریب به اتفاق مجلس نهم را اصولگرایان تشکیل خواهند داد و به این ترتیب، می‌توان گفت که امتیاز اصولگرایی مجلس نهم کمتر از مجلس هشتم نیست.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جریان موسوم به جریان انحرافی که ما آنها را انحرافی دانسته و می‌دانیم، در مصاحبه‌ها به در دست گرفتن دو سوم مجلس در انتخابات خبر می‌دادند، گفت: در این میان، به این نتیجه رسیدیم که باید وحدت اصولگرایان در برابر این جریانات آنهم زیر نظر جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز محقق شود.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وسعت طیف اصولگرایان در این دوره خاطرنشان کرد: بر این اساس، قرار شد از هر سلیقه اصولگرایی دعوت شود و این طیف وسیع‌تر از قبل برای انتخابات به عرصه بیاید.
 حبیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت حضور شما در مجلس رویکردتان در برابر دولت چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: چنانچه امضای رهبری پشت دولتی باشد، باید از آن حمایت کرد؛ اما این به معنی انتقاد نکردن از آن دولت نیست.
 حبیبی با بیان اینکه انتقاد با تنش زایی یکی نیست، خاطرنشان کرد: مجلس جای وکیل‌الدوله‌ها نیست و باید روابط دولت و مجلس را بر اساس قانون تعریف کنیم.
 
وی با بیان اینکه خط مشی حزب موتلفه همواره حمایت از دولت ها و در عین حال بیان انتقادات است، افزود: معتقدیم چوب لای چرخ کار دولت گذاشتن، مسئله‌ای است که دود آن به چشم مردم می‌رود.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخوردهای مختلف مجلسیان با دولت عنوان کرد: در مجلس سه دسته از افراد با دولت برخورد می‌کنند؛ برخی از دولت در همه حال پشتیبانی کرده و برخی به عملکرد او مدام انتقاد می‌کنند، گروهی نیز نسبت به عملکرد آن بی‌تفاوت هستند.
 حبیبی با بیان اینکه ما گزینه چهارمی را در این بین تعریف می‌کنیم، گفت: پشتیبانی ما از دولت مشروط است؛ یعنی اگر خوب کار کند بر اساس اصول از او پشتیبانی می‌کنیم و این یعنی پشتیبانی اصولی از دولت؛ همچنین به طور قطع انتقادات را نیز با آنها در میان خواهیم گذاشت و همواره راهکار ارائه خواهیم داد.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مواضع جبهه موتلفه در برابر فتنه و آقای هاشمی رفسنجانی، و در پاسخ به انتقادات روانبخش در خصوص آقای باهنر گفت: در برخی از رسانه‌های جبهه پایداری طوری عنوان شده است که آقای باهنر سر و سری با فتنه دارد.
 وی با بیان اینکه آقای باهنر تنها کسی است که در جلسه‌ای که در زمان نخست‌وزیری موسوی برگزار شد به بیان انتقاداتی نسبت به وی پرداخت، گفت: مهندس باهنر نه تنها تفاهمی با موسوی ندارد، بلکه تخاصم با موسوی در شخصیت او دیده می‌شود.
 حبیبی با بیان اینکه باید مراقبت اظهارنظرها و مصلحت نظام نیز بود، گفت: معتقدیم موسوی و کروبی در دور براندازی با اصل نظام افتادند؛ در همین شرایط نیز نظام مصلحت ندیده است که آنها را محاکمه کند.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خطاب به روانبخش گفت: در برخی از نشریات شما، نه تنها باهنر را ساکت فتنه می‌دانید، بلکه معتقدید وی با فتنه گران سر و سری دارد؛ البته صحبت کردن در جایی که باهنر حضور ندارد، درست به نظر نمی‌رسد و فردای قیامت باید جواب پس بدهید.
 وی با بیان اینکه حداقل هفته ای یک بار با باهنر ملاقات می‌کنم، گفت: وی مخالف جدی تفکر مهندس موسوی است.
حبیبی با اشاره به دیدار موتلفه با آقای هاشمی رفسنجانی نیز گفت: حزب موتلفه هر سال در 26 خرداد ماه که تاریخ شهادت پایه گذاران موتلفه است، دیداری را با سران کشور و مسئولان ارشد نظام دارد.
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در این دیدارها بعضاً سخنان تلخی را هم به مسئولان می‌زنیم، گفت:
من به هاشمی گفتم شما در پیام خود میرحسین موسوی را خدوم کشور دانستید، ما موسوی را خادم مملکت نمی‌دانیم و حتی خائن می‌دانیم که البته هاشمی از این سخنان ناراحت و عصبانی شد.
 عضو جبهه متحد اصولگرایی با بیان اینکه موتلفه زیر بلیت هیچ کسی نیست و تنها زیر پرچم ولی فقیه سینه می‌زند، گفت: آن زمانی که حمایت از ولی فقیه زندان و شکنجه داشت، ما زیر این علم سینه زدیم و می‌زنیم.
 وی با تأکید بر اینکه آقای هاشمی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص نظام و با حکم رهبری قبول داریم، گفت: در صورتی که امضای ولی فقیه در زیر حکم مسئولان کشور باشد از آنها حمایت می‌کنیم.
 حبیبی در خاتمه خطاب به روانبخش گفت: آقای روانبخش برخی از دوستان شما در سال 76 به خاتمی رای دادند، اما این دلیل نمی‌شود که آنها را از دایره اصولگرایی خارج بدانیم، بلکه باید زمینه را فراهم کنیم که آنها در این جبهه بمانند و حذف نشوند.
 حجت الاسلام روانبخش نیز با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در دور اول انتخابات مجلس گفت: با وجود اینکه دشمن درصدد بود با اقداماتی شرکت در انتخابات مجلس را با کاهش روبه‌رو کند، اما شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات بودیم.
 وی با بیان اینکه اصلاحات در عمل و رفتار خود به نوعی انتخابات را تحریم کرد، گفت: نه تحریم‌های داخلی و نه تحریم‌های خارجی بر مشارکت مردم تأثیر نگذاشت.
 این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه جبهه متحد و پایداری رقابت خوبی را در دور اول انتخابات انجام دادند، با بیان اینکه مرحله فینال انتخابات رقابت در خانواده اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: امیداریم اصولگرایان با رفتار انتخاباتی مناسب رقابتی را در شأن مردم رقم بزنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جبهه پایداری از جمعی از شاگردان آیت الله مصباح و اخراجی‌های دولت نهم و دهم تشکیل شده است، گفت: ملاک اعضای حاضر در لیست این جبهه، شهرت نبود؛ بلکه شایسته سالاری مدنظر بود و به عنوان مثال، اشخاصی مانند آقای دهقانی و خلیلیان که از اقتصاددانان مشهوری به شمار نمی‌روند، می‌توانند در مباحث نظری اقتصاد با اشخاصی مانند نادران و توکلی مباحثه کنند.
 این عضو جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حمایت اعضای این جبهه از دولت در صورت حضور در مجلس گفت: مشروعت نظام به ولایت فقیه است و اگر ولایت فقیه مسئولی را تأیید نکند و حمایتش را از قوا بردارد، دیگر آن قوا مشروعیت نخواهد داشت.
 روانبخش با بیان اینکه حمایت رهبری از دولت و امضا و تأیید وی از عملکرد دولت سیاست ما را در قبال دولت تعیین می‌کند، گفت: رهبر انقلاب در سخنان مختلفی در دفاع و حمایت از دولت نهم تعبیری چون «من از این دولت حمایتی خاص می‌کنم» را عنوان کردند و ادله آن را هم به خوبی برای مردم بیان کردند.
 وی با بیان اینکه اما کم‌کم در کنار این دولت جریانی جوشید و رشد کرد که نگرانی هایی برای دلسوزان نظام فراهم آورد، عنوان کرد: ‌آیت الله مصباح یزدی در هشدارهایی به آقای احمدی نژاد اعلام کرد که مشایی شما را عاقبت به زمین می‌زند و همین نیز شد.
 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آیت الله مصباح یزدی از جبهه پایداری مانند سایر گروه‌ها و اشخاص با بیانیه حمایت نمی‌کند، گفت: مشی و منش آیت الله مصباح این است که در خصوص مسائل سیاسی چیزی برای مردم تعیین نمی‌کند.
 عضو جبهه پایداری با بیان اینکه تعبیر ایشان در خصوص جبهه پایداری این بود که این جبهه هرگز نام حزب را برخود اطلاق نکند، اظهار داشت: ولایتمداری و داشتن خط قرمز در برابر فتنه و انحراف یکی از مهم‌‌ترین خصوصیات اعضای جبهه پایداری است.
 روانبخش با تأکید بر اینکه آقای مصباح هرگز در خصوص نشریه پرتو سخن نیز امر و نهی نکرده‌اند، گفت: ایشان دو هزار فارغ‌التحصیل تربیت کردند؛ ولی همواره عنوان می‌کند که من از شما حمایت می‌کنم، اما شما بر اساس حجت شرعی خود عمل کنید.

 

https://shoma-weekly.ir/f8z7ce