مجلس

سبک زندگی غربی منجر به بی ازدواجی شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مسئولان در پاسخ به خواسته حجاب و عفاف در کشور آنتن نمی‌دهند، گفت:‌ طرح اشتغال زنان به صورت پاره‌وقت در دستور کار کمیسیون فرهنگی وجود دارد.
لاله افتخاری در نشست مشورتی با اساتید زن دانشگاه‌های سراسر کشور که به منظور پاسخ به سوالات اساتید دانشگاه در خصوص مسئله حجاب و عفاف برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه کاری کردیم که ازدواج که بهترین حلال‌ها و ضامن 50 درصد دین مردم بود منجر به بی ازدواجی شده است و یکی از مهم‌ترین دلایل آن توجه به سبک زندگی غربی است.

وی با بیان این‌که فیلم‌هایی که توسط شبکه‌های مجازی بین جوانان ما رد و بدل می‌شود موجب تحت تأثیر قرار گرفتن بحث حجاب و عفاف شده است، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان خیلی با تأخیر هستند و عموماً آنتن نمی‌دهند؛ چرا که قوانین به سختی تصویب می‌شود و تدوین آئین‌نامه‌های آن چند سال طول می‌کشد.

افتخاری با بیان این‌که چرا نمایشگاه پوشاک ما باید نمایشگاه فروش پوشاک ترک باشد، تصریح کرد: دنیا از الگوی افراطی و تفریطی خسته شده است و در مجامع بین‌المللی آنگونه نظرات اسلام تبیین می‌شود غرب سر تسلیم فرود می‌آورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که پوشش در برخی ورزش‌ها مانند کاراته چگونه باید باشد کار پژوهشی است که روی آن انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی را در نظر داریم تا به کمک آن زنان شاغل پاره وقت شوند و بتوانند به مسئولیت زندگی خود برسند و مدتی که وی در محل کار خود می‌ماند به خانم دیگری سپرده شود.

وی اضافه کرد: اصل این است که خودمان را باور کنیم و با جسارت و شجاعت از داشته خود دفاع کنیم، متأسفانه شبهه‌هایی در حوزه حجاب و عفاف مطرح است که باید جواب داده شود از طرفی قوانین خوب کم مداریم اما باید نظارت جدی‌تر باشد.

افتخاری با بیان این‌که اراده‌ای برای عملی‌کردن قانون حجاب و عفاف وجود ندارد خاطرنشان کرد: ملاحظات سیاسی و سازمان مللی باعث شده است سلیقه‌ای برخورد کنیم، متأسفانه هیچ‌کدام از دولت‌های بعد از انقلاب پای کار حجاب و عفاف نیامدند.

https://shoma-weekly.ir/9m0MW1