جامعه

سامانه رتبه بندی معلمان از ۲۶ مرداد فعال می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که سامانه رتبه بندی معلمان از ۲۶ مرداد فعال می‌شود گفت: معلمان می‌توانند مدارک و مستندات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

دکتر صادق ستاری فرد ضمن عذرخواهی بابت تأخیر یازده ساله در اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تأخیر در تصویب آئین نامه اجرایی این قانون گفت: بعد از کش و قوس‌های فراوان و بعد از یازده سال از تصویب این مهم در سند تحول بنیادین، نظام رتبه بندی تدوین و آئین نامه آن تهیه شد و هم اکنون به مرحله اجرایی رسیدیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان در هیئت وزیران تصویب شده افزود: البته هیئت تطبیق مصوبات مجلس اشکالاتی به این آئین نامه وارد کرد که خوشبختانه این اشکالات ۱۵ مرداد ماه توسط هیئت وزیران اصلاح و جهت اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی با اعلام این خبر که سامانه رتبه بندی معلمان از ۲۶ مردادماه فعال می‌شود افزود: معلمان بر اساس برنامه زمان بندی شده و مبتنی بر شماره ملی خود می‌توانند مدارک و مستندات خود را در این سامانه بارگذاری کنند و بر اساس آن، نظام رتبه بندی و شایستگی و صلاحیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در بازه زمانی یک ماهه اقدامات لازم انجام شود.

ستاری فرد گفت: بر اساس هماهنگی وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش بر این است که بخشی از مطالبات فرهنگیان درخصوص موضوع رتبه بندی شهریور ماه به صورت علی الحساب در اختیار فرهنگیان قرار داده شود تا از ماه‌های آینده و با صدور احکام بتوان نیست به اجرای تمام و کمال نظام رتبه بندی اقدام کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در توضیح بیشتر اظهارکرد: معلمان بر اساس چهار شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه رتبه بندی می‌شوند. در این ارزشیابی سالانه، معلمان بر اساس مدارک و مستندات راجع به مدارک تحصیلی، دوره‌های آموزشی و افتخارات و مقامات و صلاحیت‌های دانشی و مهارتی در زمینه معلمی که کسب کردند امتیازدهی و رتبه بندی می‌شوند.

https://shoma-weekly.ir/JcGp3h