جامعه

ساعت کارتون چنده

حالا که بحث تغییر ساعت کار ادارات و مدارس و بانک ها درمیونه، اجازه بدین ماهم از دردهای دلمون بگیم. این که بزرگترین مشکل ما با ادارات، نه امروز و فردا کردنشان است و نه تغییر زود به زود رؤسایشان. حتی با این هم مشکل نداریم که ما خودمان برای انجام یک کار اداری در سازمان دیگر باید از اداره خودمان با هزار زحمت و هزار هماهنگی مرخصی بگیریم و باز هم مرخصی بگیریم و بازهم مشکلمان حل نشود.
آقای یکی یدونه- حالا که بحث تغییر ساعت کار ادارات و مدارس و بانک ها درمیونه، اجازه بدین ماهم از دردهای دلمون بگیم. این که بزرگترین مشکل ما با ادارات، نه امروز و فردا کردنشان است و نه تغییر زود به زود رؤسایشان. حتی با این هم مشکل نداریم که ما خودمان برای انجام یک کار اداری در سازمان دیگر باید از اداره خودمان با هزار زحمت و هزار هماهنگی مرخصی بگیریم و باز هم مرخصی بگیریم و بازهم مشکلمان حل نشود.

 مشکل ما دقیقاً همین ساعت کار است. حتی منظور ما ساعت کار مفید نیست. منظور این که ساعت کار دقیقاً از چه ساعتی تا چه ساعتی است؟ آیا اگر قرار است 8 صبح آغاز شود، بازهم باید منتظر صبحانه خوردن و گپ 45 دقیقه ای ارباب مرجعان خود شویم؟

 آیا اگر یک ساعت مانده به پایان کار وارد اداره شویم باید با در بسته مواجه شویم که همه تعطیل کرده اند؟ آیا همیشه باید بپرسیم که واقعاً از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر کار می کنید تا با خیال راحت مرخصی بگیریم؟ آیا شما این حرف ها را به خودتان نمی گیرید؟ این چه سئوالیه؟معلومه که نباید هم بگیرید!

 

https://shoma-weekly.ir/eKjJ9Y