مجلس

زیر سوال بردن احکام شرعی، عبور از خط قرمز‌ها نیست؟

در دوران اصلاحات، آن‌چهره‌ای که برخی در روزنامه‌ها از خود باقی گذاشتند، مانند توهین به مقدسات و زیر سوال بردن ارکان اساسی نظام و اصل قانون اساسی، مردم آن‌ها را شناختند. ما بایستی هوشیار‌تر و هوشمند‌تر از قبل باشیم زیرا ممکن است‌‌ همان جریان با شکل و شعار زیباتری روی کار بیاید. امکان نفوذ کسانی که در‌‌ همان روزنامه‌ها حضور داشتند پر رنگ‌تر شود و در پشت صحنه بایستند و کار کنند.

جریان توهین به مقدسات و زیر سوال بردن احکام الهی و شرعی چندی است توسط معاندین کلید خورده است. متاسفانه با بررسی نشریات جریان خاص شاهد این روند صعودی هستیم. سوالی که ذهن مخاطبین را به خود مشغول میکند آن است که نوع برخورد با چنین نشریاتی که به راحتی حوزه دین و احکام شرعی را زیر سوال میبرند و یا توهین میکنند چیست؟ از آنجایی که نهادهایی نظارتی چون وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، چگونه میتوان از رشد چنین جریاناتی در رسانهها جلوگیری کرد.

 

سوری: اگر این روند را سهوی فرض کنیم، خوش خیالی است

 حجت الله سوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این رابطه گفت: در دوران اصلاحات، آنچهرهای که برخی در روزنامهها از خود باقی گذاشتند، مانند توهین به مقدسات و زیر سوال بردن ارکان اساسی نظام و اصل قانون اساسی، مردم آنها را شناختند.

وی افزود: ما بایستی هوشیارتر و هوشمندتر از قبل باشیم زیرا ممکن است‌‌ همان جریان با شکل و شعار زیباتری روی کار بیاید. امکان نفوذ کسانی که در‌‌ همان روزنامهها حضور داشتند پر رنگتر شود و در پشت صحنه بایستند و کار کنند.

نماینده مردم دلفان و سلسله یادآور شد: در این نوع مسایل مردم حساسند و مسوولین نیز باید حساس باشند، همچنین رسانههای ارزشی که از اصول و مقدسات حمایت کنند، آنها هم هوشیار باشند. اینکه فکر کنیم که این روندی که اتفاق میافتد، عادی است! خوش خیالی است. ما باید با هدف عمیق تری موضوع را رصد کنیم. وی خاطر نشان کرد: گرچه مردم کشور ما نشان دادند که در مقابل هر کس از چهار چوب دین و خط قرمزها عبورکند، کوتاه نمیآیند. اما دوست نداریم برخی نشریات داخلی هم پای نشریات و رسانههای معاند ما حرکت خزندهای را داشته باشند. سوری تاکید کرد: وزارت ارشاد باید در این موضوعات نقش پررنگ تری از خود نشان دهد و از وزیر ارشاد انتظار است به عنوان کسی که از یک خانواده مذهبی و روحانی است، حساسیت بیشتری نسبت به دین و مقدسات مردم نشان دهد. زیرا اگر یک زمانی کوتاه بیایند، مردم خودشان اقدام خواهند کرد اما از آنها خاطره خوبی در اذهان باقی نخواهند ماند. ما انتظار داریم رسانهها بیشتر مراقبت کنند و اجازه ندهند این قضایای شکل بگیرد تا مردم و مسوولین به صحنه بیایند.

 

 شجاعی کیاسری: اصلاح طلبان گمان کردهاند که میتوانند این دولت را به نفع خود مصادره کنند

سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراها نیز در این رابطه گفت: با روی کار آمدن این دولت اصلاح طلبان با یک ولعی گمان کردهاند که میتوانند این دولت را به نفع خود مصادره به مطلوب کنند

وی افزود: مبنای این دولت رویکرد اعتدال است. اما برخی افراطیان اصلاح طلب با ایجاد فضایی میخواهند نشان دهند که این دولت، دولت اصلاحات است.

شجاعی ادامه داد: از طرفی متاسفانه برخی از نشریات اصولگرا هم طوری مقابله و رفتار میکنند که این دولت متعلق به آنها نیست، ما باید کمک کنیم. مجلس و دولت در تعامل با یکدیگر برای پیشبرد اهداف کلان نظام و خدمت بیشتر به مردم، زمینههای همکاری بیشتری را فراهم کنیم.

https://shoma-weekly.ir/hCv31a