ویژه

زن، بصیرت، ولایت مداری

نخستین همایش زنان اصولگرا باعنوان "زن، بصیرت و ولایت‌مداری" با حضور تعدادی از مسوولان جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.
 نخستین همایش زنان اصولگرا باعنوان "زن، بصیرت و ولایت‌مداری" با حضور تعدادی از مسوولان جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.
 در این همایش حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد عضو هیات داوری ، دکتر علی اکبر ولایتی سخنگو، علیرضا زاکانی رییس ستاد انتخابات ، منوچهر متکی دبیر اجرایی، محمد کوثری مسوول کمیته اقشار ، محمد نبی حبیبی عضو کمیته استانها، انصاریان مسوول دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی و خانم‌ها زهره الهیان، لاله افتخاری، معصومه آباد، صدیقه شاکری، فخر و محمد‌زاده اعضای کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان و تعدادی از نمایندگان مجلس و زنان فرهیخته و اندیشمند اصولگرا حضور داشتند.

ابوترابی‌فرد:
 اصولگرایان با وفاق کامل در انتخابات حضور پیدا می‌کنند
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، با اشاره به اهمیت حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات گفت: باید انتخابات مجلس نهم نماد مشارکت و حضور حداکثری ملت‌مان به خصوص زنان هوشمند و دارای بصیرت باشد و باید با بهترین انتخاب، بهترین گزینش و حضور بهترین افراد در مجلس، شاهد شکل‌گیری مجلسی موثر و تاثیرگذار در این دوران باشیم، مجلسی که تکیه‌گاه محکمی برای رهبر انقلاب باشد، جهت گشودن جبهه‌های جدید در برابر استکبار جهانی که در تمام عرصه‌ها طعم تلخ شکست را از ملت ایران چشیده است.
وی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که آیا انتخابات مجلس نهم رقابتی است؟ گفت: آنچه ما در عرصه ثبت‌نام‌ها مشاهده کردیم این بود که از همه طیف‌ها در این عرصه حضور پیدا کردند.
این عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان همچنین در خصوص ارائه برخی از لیست‌های زودهنگام و منتسب کردن آن به جبهه متحد اصولگرایان و نامزد مشترک با سایر فهرستها گفت: انتظارمان از همه کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند این است که در قالب آموزه‌های دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری اخلاق را در دستور کار خود قرار دهند.

ولایتی:
 هدف اصلی ما نزدیک کردن گروه‌های اصولگرا به یکدیگر است
دکتر علی‌اکبر ولایتی هم در این همایش اظهار کرد: انتخابات سرنوشت‌سازی را در پیش‌رو داریم و این دوره از زمان از ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به بیداری اسلامی و شرایط منطقه توضیح داد: اصولگرایان می‌گویند که اسلام جامعیت کافی برای اداره زندگی فردی، اجتماعی، مادی و معنوی و اخروی مردم و نوع انسان دارد و راه دیگری را برای سعادت بشر نمی‌شناسیم، البته راه‌های دیگر تجربه شده و به بن‌بست رسیده است و ما اسلام را نجات‌بخش می‌دانیم.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: ما به این دلیل از اصولگرایی حمایت می‌کنیم که خارج از این انحراف از خط مستقیم اسلام است و اسلام دین جامع و آزادی‌بخش است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها، احتمال زیاد می‌دهیم که اگر اصولگرایان با هم متحد باشند و از تفرقه بپرهیزند و بر مبانی مشترک تاکید کنند در انتخابات مجلس آینده پیروز می‌شوند، ولی اگر غیر از این باشد و بخواهیم نسبت به هم ایرادهای بنی‌اسرائیلی بگیریم و مسائل اصلی را رها کنیم و به مسائل فرعی توجه کنیم، ممکن است نتیجه به گونه دیگری باشد.
سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان گفت: هر کس اسلام،‌ قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارد، اصولگراست.
متکی:
 انتخابات مجلس آینده چندوجهی است و رقبا غیر آشکار
رییس هیات اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: این انتخابات، انتخابات چندوجهی است و رقبا در آن رقبای آشکاری نیستند.
منوچهر متکی در میزگرد برگزار شده در همایش "زن، بصیرت و ولایت‌مداری" اظهار کرد: دووجهی بودن انتخابات میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات فرم خاصی به خود گرفته و با توجه به تحولات درون جامعه، ما یک انتخابات چندوجهی پیش رو داریم. انتخاباتی که در آن رقبا، رقبای آشکاری نیستند.
متکی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حضار که پرسید مواضع آقای احمدی‌نژاد درخصوص جبهه متحد اصولگرایان چیست؟ تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد زمانی جبهه متحد اصولگرایان را جدی نگرفتند، اما ایشان هم‌اکنون جبهه متحد اصولگرایان را جدی گرفته‌اند.

زاکانی:
 لیست جبهه متحد اواسط بهمن نهایی می‌شود
علیرضا زاکانی نیز در این همایش گفت: نظام سلطه تصمیم گرفته در انتخابات ایران نقش‌آفرینی کند و اولا با ایجاد رعب و وحشت و التهاب، فضای کشور را به سمت فضای امنیتی سوق دهد و ثانیا با ایجاد تنگناهای مختلف و با جنگ روانی سنگین، مردم را مایوس کند تا در نهایت به مشروعیت‌زدایی روی بیاورد و زمینه مداخله را فراهم کند، مداخله‌ای که هر چه برای آن کوشیده‌اند به در بسته خورده‌اند.
وی گفت: چندی قبل وقتی خانم فاطمی دستگیر شدند با اغراقی که کردند به دنبال این بودند که بین ضدانقلاب عناصر جنبش سبز و انحراف پیوستگی ایجاد کنند و یک گروه ضدانقلاب به وجود بیاورند. یک تیم پنج نفره تشکیل شد که بعد از آن معلوم شد دو نفر از این‌ها به سیستم اطلاعات انگلیس متصل بودند.
زاکانی افزود: امروز دامن زدن تفرقه بین اصولگرایان و ایجاد شکاف بین این جبهه گناهی نابخشودنی است. فتنه و جریان انحراف تلاش خود را می‌کند، مهم این است که ما درون جبهه انقلاب همدل و هم‌زبان باشیم و از عناصر شایسته شناخت داشته باشیم و آن‌ها را انتخاب کنیم.

کمیته بانوان جبهه متحد به دنبال شناسایی زنان توانمند
در حاشیه‌ همایش زن، بصیرت و ولایت‌مداری میزگردی با حضور لاله افتخاری، زهره الهیان، فاطمه فخر و منوچهر متکی برگزار شد.
در این میزگرد لاله افتخاری با بیان این‌که «مجلس هشتم در سه سال اول عمر خود ۴۰ مصوبه برای زنان، کودکان و خانواده داشته است»، خطاب به زنان حاضر در این همایش گفت: ما سعی کردیم امین شما باشیم و خواسته‌های شما را برآورده کنیم. زهره الهیان نیز در این میزگرد اظهار کرد: باید بدانیم دشمنان در عرصه‌ بین‌الملل به انتخابات ما چشم دوخته‌اند و بسیاری از تهدیدها و تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال می‌شود با هدف انتخابات آتی است.
فاطمه فخر دیگر عضو کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان نیز در این میزگرد شناسایی زنان توانمند، استفاده از ظرفیت‌های درخشان بانوان در فعالیت‌های انتخابات و استفاده از عناصر شایسته از میان بانوان را از جمله فعالیت‌های کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان برشمرد.
https://shoma-weekly.ir/asD0ch