مجلس

زنگنه پاسخ دهد دریافت هنگفت از شستا و کارشکنی در پروژه های نفتی

قائم مقام وزیر نفت که در گذشته مدیرعامل شرکت شستا بوده و هم اکنون هم عضو هیئت مدیره این شرکت است چرا باید مبالغ هنگفت از این شرکت دریافت کند و همچنین وزیر باید میزان این مبالغ را اعلام کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت در خصوص جلوگیری از خام فروشی فرآورده‌های نفتی تاکنون هیچ حرکتی انجام نداده است از لزوم پاسخگویی وزیر نفت برای اعلام مبالغی که قائم مقام این وزارتخانه از هلدینگ شستا گرفته است، خبر داد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در خصوص سوالات خود از وزیر نفت که سه شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی مطرح می شود، گفت: برخلاف توصیه های گوناگونی که در خصوص جلوگیری از خام فروشی فرآورده های نفتی و بنزین وجود دارد که که در فرمان 24 ماده ای اقتصاد مقاومتی نیز دیده می شود، حتی در مورد پالایشگاه‌های مصوب، هیچگونه حرکتی برای جلوگیری از خام فروشی انجام نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اینکه آقای زنگنه باید در این خصوص پاسخگو باشد، افزود: جلوگیری از خام فروشی فرآورده های نفتی و بنزین مسئله بسیار حساسی است که متاسفانه هنوز از سوی وزارت نفت نگاه جدی به آن نشده است.

قائم مقام وزیر چقدر از شستا گرفته است؟

نماینده مردم کرمانشاه سوال دیگر خود را از وزیر نفت در خصوص قائم مقام این وزارتخانه بیان کرد و افزود: سوال دیگرم این است که قائم مقام وزیر نفت که در گذشته مدیرعامل شرکت شستا بوده و هم اکنون هم عضو هیئت مدیره این شرکت است چرا باید مبالغ هنگفت از این شرکت دریافت کند و همچنین وزیر باید میزان این مبالغ را اعلام کنند.

به گفته مصری، قائم مقام وزیر نفت در خصوص پروژه هایی که باید انجام شود تا کنون هیچ حرکتی نداشته است.

وی بیان کرد: متاسفانه قائم مقام وزیر مانع انجام پروژه های مهم این وزراتخانه بوده و در این خصوص وزیر باید پاسخ قانع کننده ارائه دهد.

گفتنی است سه شنبه هفته جاری وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان به کمیسیون انرژی مجلس می رود.

https://shoma-weekly.ir/KU8mZc