مجلس

زندگی در مناطق سیل زده بدون وسایل سرمایشی طاقت فرسا است

ملکشاهی گفت: سیل اخیر در دو نقطه استان لرستان یعنی مناطق پلدختر و معمولان بیشترین خسارات را به دنبال داشت، حال این مناطق جزء گرمسیری ترین نقاط استان محسوب می شود و عملا زندگی بدون وسایل سرمایشی طاقت فرسا است.
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس گفت: در شرایط کنونی بنیاد مسکن منتظر توافق با مردم برای جانمایی زمین و ساخت مساکن است، حال مردمی که در حاشیه رودخانه ها خانه داشتند، می گویند که دولت باید مابه تفاوت قیمت زمین را پرداخت کند.

محمدرضا ملکشاهی راد عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهسازی و نوسازی مساکن در مناطق سیل زده استان لرستان، گفت: خوشبختانه بعد از وقوع سیل، با حضور نیروهای جهادی اقدامات مقدماتی مانند اسکان اضطراری و ارائه کمک های فوری به سیل زدگان صورت گرفت.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی با تلاش نیروها، بخش عمده ای از نیازهای اولیه مانند آب، جاده، برق و گاز تأمین و 90 درصد از این مشکلات برطرف شده است.

وی گفت: سیل اخیر در دو نقطه استان لرستان یعنی مناطق پلدختر و معمولان بیشترین خسارات را به دنبال داشت، حال این مناطق جزء گرمسیری ترین نقاط استان محسوب می شود و عملا زندگی بدون وسایل سرمایشی طاقت فرسا است.

ملکشاهی راد ادامه داد: در شرایط کنونی مسئولان باید در جهت حل مسائل اساسی سیل زدگان اقدام کنند، از این رو ساخت و ساز، بهسازی و نوسازی مساکن مهم ترین اولویت در این شرایط است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز بخشی از مردم پلدختر و معمولان در چادرهای هلال احمر زندگی می کنند، حال با توجه به افزایش دمای هوا، زندگی در این چادرها امکان پذیر نیست، حتی اگر در این چادرها کولرهای گازی نیز نصب شود، باز نمی توان زندگی کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان شهری و استانی باید هر چه سریع تر ترتیبات لازم را برای اسکان سیل زدگان در منازل بازسازی شده یا مساکن جدید صورت دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن در اجرای پروژه های مسکن سازی در مناطق سیل زده استان لرستان، گفت: در شرایط کنونی بنیاد مسکن منتظر توافق با مردم برای جانمایی زمین و ساخت مساکن است، زیرا بر اساس نظر وزارت نیرو، ساخت و سازهای جدید در این مناطق باید در بالادست انجام شود تا از گزند رودخانه و سیل در امان باشد، حال مردمی که در حاشیه رودخانه ها خانه داشتند، می گویند که دولت باید مابه تفاوت قیمت زمین را پرداخت کند، از این رو باید اقدام اساسی برای تعیین تکلیف این مسئله صورت گیرد.

https://shoma-weekly.ir/eEHv8w