مجلس

زمانی که اراده آمریکا در منطقه حاکم بود گذشته است

آمریکایی‌ها دلشان خیلی چیز‌ها می‌خواهد اما دیگر آن زمانی را که هر کار که دلشان می‌خواست برسرمسلمانان می‌کردند، گذشته است و آن دیدگاهی که مردم هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دادند، پذیرفته نیست. در ضمن از هیچ مسئول سیاسی هم نمی‌پذیرند که این بیگانگان در کشور حضور داشته باشند که این امر ناشی از بیداری اسلامی در بین آحاد مردم منطقه است.
ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم بهانهای است برای حضور نظامیان آمریکایی در منطقه برای حفظ منافع نامشروع آنها، این موضعی بود که رهبر معظم انقلاب با تیزبینی دقیق به آن اشاره داشتند. در همین راستا اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه علل و عواقب حضور نظامیان آمریکایی در منطقه بیان کرد: آمریکاییها بیشتر به دنبال این هستند تا بتوانند با بهانههای گوناگون، بیدغدغه در منطقه حضورداشته باشند. معمولا آنان با ایجاد رعب و وحشت ترس همچون گذشته با تهاجم و اشغال میخواهند در عراق و سوریه حضور پیدا کنند. هم اکنون نیز با حمایت از گروهکهای تروریستی قصد متشنج ساختن فضای داخلی کشورهای منطقه را دارند.

وی با تاکید بر اینکه اهداف آمریکا در منطقه عملی نخواهد شد، اظهار داشت: طرح آمریکاییها همچون گذشته به شکست منتهی خواهد شد. زیرا آمریکاییها این تجربه را در عراق داشتند و وقتی دیدند که نمیتوانند ادامه دهند و تلفات زیادی را متحمل شدند، باعث شد که آنجا را ترک کنند.

کوثری تصریح کرد: ناگفته نماند آمریکا با ایجاد رعب و وحشت از طرف گروهک تروریستی داعش میخواهد حضور خود در منطقه را پر رنگ کند تا در عراق و سوریه هم بحث نفت را کنترل کند و هم باعث تقویت رژیم اشغالگر قدس بشود و از طرفی مانع از بین رفتن این رژیم که در حال سقوط هست، بشوند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا آنها به هیچکدام از این اهداف نخواهند رسید. به خاطر اینکه اگر مردم از حضور آنها خوششان میآمد قطعا در‌‌ همان موقع پذیرای آنان بودند، ولی دیدیم که آنها علاقهای به آمریکاییها ندارند و تلفاتی را به آنها وارد کردند و حاضر نیستند که به هیچ وجه بیگانه در کشورشان حضور داشته باشد.

نماینده مردم تهران افزود: آمریکاییها دلشان خیلی چیزها میخواهد اما دیگر آن زمانی را که هر کار که دلشان میخواست برسرمسلمانان میکردند، گذشته است و آن دیدگاهی که مردم هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدادند، پذیرفته نیست. در ضمن از هیچ مسئول سیاسی هم نمیپذیرند که این بیگانگان در کشور حضور داشته باشند که این امر ناشی از بیداری اسلامی در بین آحاد مردم منطقه است.

این کارشناس مسایل سیاسی و بین الملل در ادامه با اشاره به عدم موفقیت ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم خاطر نشان کرد: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش یک کاری است که با دروغ کلید خورده است و آمریکاییها آن را با یکسری مسایل انحرافی مطرح میکنند. لذا این میشود که مورد قبول همه کشور قرار نمیگیرد و اگر کشورهایی در این ائتلاف حضور پیدا میکند و قرار میگیرد به خاطر آن ترسی است که به مسئولین آن کشورها تحمیل میکنند و الا با رضایت نیست، زیرا اگر با رضایت بود قضیه فرق میکرد.

کوثری خاطر نشان کرد: مردم منطقه میدانند که عامل اصلی در داعش و امثالهم گروهکهای تکفیری تند رو؛ آمریکا و اسرائیل و عربستان هستند. یعنی به خاطر همین است که وقتی که این موضوع در وهله عمل میآید شاهدیم که به هیچ وجه به نتیجه نمیرسد. نمونه آن را در سوریه دیدیم که نتیجهای نگرفتند اکنون به همین گونه است.

https://shoma-weekly.ir/fnfk8M