مجلس

زائران پاکستانی زنده زنده سوختند

در آستانه اربعین حمله انتحاری به اتوبوس زائران شیعه پاکستان که در جاده کویته و در فاصله 3 هزار و 200 کیلومتری کربلا در حرکت بود، منجر به کشته شدن 19 تن از مسافران پاکستانی شد.
در آستانه اربعین حمله انتحاری به اتوبوس زائران شیعه پاکستان که در جاده کویته و در فاصله 3 هزار و 200 کیلومتری کربلا در حرکت بود، منجر به کشته شدن 19 تن از مسافران پاکستانی شد.
 ظاهرا حملات به زائران اربعین به کیلومترها دورتر از کربلا و کشورهای اطراف رسیده است. روز یکشنبه سه اتوبوس از زائران پاکستانی که از شهر کویته پاکستان به سمت تفتان در حرکت بوده و قصد داشتند ابتدا به مشهد آمده و از آنجا به کربلا بروند، در منطقه مستونگ مورد حمله انتحاری قرار گرفتند. آسوشیتدپرس نوشت؛ «یک فرد موتورسوار که مملو از مواد منفجره بود، خودش را به یکی از اتوبوس ها کوبید و منفجر شد که منجر به نابودی کامل آن اتوبوس شد.» زائران پاکستانی داخل آن اتوبوس قصد فرار داشتند اما نتوانستند و در همان جا سوختند. سرنشینان این اتوبوس ها از شهرهای پاراچنار، لاهور، راولپندی و بوتان بوده و تعدادی از آنان زنان و کودکان بودند. منابع رسمی تعدا کشته شدگان را 19 تن اعلام کردند اما برخی منابع غیررسمی نوشتند که تقریبا همه 45 سرنشین اتوبوس سوختند و فقط چند نفر از آنان توانستند فرار کنند. در این میان اتوبوس دوم کمی صدمه دید و به اتوبوس سوم هم صدمه نرسید. مستونگ در ۳۰ کیلومتری شهر کویته قرار دارد. شیعیان در این استان در اقلیت هستند و هر از گاهی هدف حملات مرگبار قرار میگیرند.مقامات امنیتی پاکستان متهم ردیف اول این حمله وحشیانه را لشکر جنگوی که ضدشیعه ترین لشکر تروریستی پاکستان است، می دانند. بیشتر فعالیت این لشکر به کشتار شیعیان پاکستانی مربوط می شود. سال 1996 یک نفر از سپاه صحابه پاکستان جدا شده و لشکر جنگوی را تاسیس کرد. عملیات شیعه کشی در عاشورای سال 2011 نیز که به طور همزمان در کابل و مزار شریف انجام شد، توسط همین گروه بود. این در حالی است که در چند روز اخیر فعالیت سپاه صحابه نیز به ویژه در بحث شیعه کشی افزایش پیدا کرده است. این حمله انتحاری در حالی رخ داد که یک روز پیش از آن طالبان 21 پلیس پاکستانی را شبانه دزدیده و قتل عام کرده است. مقامهای دولتی پاکستان اعلام کردند: 21 پلیس این کشور که گفته شد توسط شبهنظامیان طالبان ربوده شده بودند، به ضرب گلوله کشته شدند و اجساد آنها روز یکشنبه در منطقهای واقع در شمال غرب این کشور کشف شد.

https://shoma-weekly.ir/TYqtnC