مجلس

رییس جمهور آینده در عرصه اقتصادی باید برنامه مشخص ارائه کند

اولین ویژگی رئیس جمهور آینده ولایت مداری است

علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در رابطه با انتخابات آتی ریاست جمهوری  گفت : آنچه به نظر می رسد و در فضای کشور مشاهده می شود در انتخابات آینده نیز رقابت در درون اصولگرایان خواهد بود. همچنین گرایش مردم نیز به سوی اصولگرایان است .
وی در ادامه با بیان ویژگی های شاخص رئیس جمهور اظهار داشت : اولین ویژگی رئیس جمهور آینده ولایت مداری است هم علماً و هم عملاً باید ولایت مدار باشد یعنی در مقام عمل این امر باید مورد توجه قرار گیرد نه فقط  در مقام  شعار و مبانی. دیگر ویژگی رئیس جمهور آن است برنامه محور باشد ما متاسفانه یکی از مشکلاتمان این است کسانی که این مسند حساس را به عهده می گیرند، برنامه دقیق و زمان بندی شده ای را ارئه نمی دهند .باید در عرصه های مهم همچون اقتصادی، فرهنگی وسیاسی و.. برنامه های دقیقی را ارائه کنند.
سلیمی عضو فراکسیون مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد رئیس جمهور باید برای چالشهای کشور یک راهکار دقیق ارائه دهد . بالاخره ما فراز و فرود هایی را داریم و نقاط قوت زیادی داریم ، ضمن اینکه مشکلاتی هم در پیش رو داریم به طور مثال با شعار، مشکل بی کاری حل نمی شود و یا با شعار، تورم مهار نمی شود .
وی افزود : امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است . شما ببینید اکنون که 5 ماه از سال گذشته چه مقدار در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام برداشتیم. درست است که کمیته هایی در این راستا تشکیل شده است ولی تمامی این حرکتها شعاری است شاید هم مقداری کار کرده باشند ولی به واقع هیچ کار عملیاتی صورت نگرفته است. نکته ای که در ویژگی رئیس جمهور حائز اهمیت این است که حاشیه سازی نکند . متاسفانه حاشیه سازی  یکی ازویژگی افرادی است که از مسوولیت اصلی خود شانه خالی می کنند و رئیس جمهور باید بدون اجحاف و حاشیه سازی و با برقراری تعامل جدی با تمام قوا بتواند این ظرفیت  عظیم نظام را  به ظهور و بروز برساند.  

 

https://shoma-weekly.ir/KMNKEY