ویژه

رییس جمهور آینده باید ولایتمدار،کارآمد و سختکوش باشد

آیت الله العظمی نوری همدانی هم در این دیدار با تبیین ویژگی های رییس جمهورآینده، انتخابات خردادماه 92 را به مراتب حساس تر از دوره های گذشته دانست و از ملت خواست با حضور همه‌جانبه خود در انتخابات بار دیگر حماسه آفرینی کنند.

آیت الله العظمی نوری همدانی هم در این دیدار با تبیین ویژگی های رییس جمهورآینده، انتخابات خردادماه 92 را به مراتب حساس تر از دوره های گذشته دانست و از ملت خواست با حضور همهجانبه خود در انتخابات بار دیگر حماسه آفرینی کنند.

وی همچنین این حزب را دارای سوابق روشن و در خدمت انقلاب دانست.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به سال 92 که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، حضور مردم در عرصههای اجتماعی و سیاسی را نوعی تکلیف ارزیابی کرد.

وی شکل گیری حماسه سیاسی را نیازمند آماده کردن مردم برای انجام یک فریضه عبادی و سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست باید مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی باشد، سیاستی که در آن کید و مکر باشد مورد تأیید اسلام نیست و حضرت علی(ع) نیز تأکیدات روشنی در اینباره دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، سیاست اسلامی را مبتنی بر اصول مهمی همچون صداقت، تقوا و حرکت در مسیر صحیح دانست و تأکید کرد: حکومت هایی همچون لیبرال دموکراسی و سکولاریسم به هیچ وجه مورد تأیید اسلام نیست.رییسجمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی هایی باشد که رهبری مطرح کردند.

آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که باید برای حماسه سیاسی اسلامی فرهنگ سازی و کار تبیینی انجام دهیم، انتخابات ریاست جمهوری را حساس و سرنوشتساز خواند و تأکید کرد: همه مردم باید برای شکلگیری حماسه سیاسی به صحنه بیایند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که از نظر سیاست خارجی قوی باشد، تأکید کردند: رییس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی های باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.آیت الله العظمی نوری همدانی ولایتمداری را شاخصه دیگر رییس جمهور آینده ذکر کرد و افزود: در داخل نیز ما با مشکلاتی روبهرو هستیم که نمی توان همه را ناشی از تحریمها دانست، در کشور ما منابع و استعدادها فراوان است، چرا باید وضعیت ما این گونه و گرانی تا این حد سرسام آور و افسار گسیخته باشد.این مرجع تقلید با تأکید بر این که ما در عرصه داخلی نیازمند مدیریت قوی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم، ابراز داشت: در مقابل دشمنان کینه توز نیز نیازمند سیاست قوی هستیم که خود در گرو داشتن ایمان و ولایتمداری است.وی با بیان این که ما درباره اشخاص صحبتی نمی کنیم، یادآورشد: فردی که می خواهد رییس جمهور شود باید ولایتمدار، کارآمد و پر تلاش و سختکوش باشد و امیدواریم چنین فردی پیدا شود. آیتالله العظمی نوری همدانی انتخابات این دوره از ریاست جمهوری را به مراتب حساستر از دوره های گذشته دانست و افزود: فردی که می خواهد رییس جمهور شود و مشکلات را حل کند باید به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود کینه توزی های دشمنان را نشانه اقتدار نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: استکبار جهانی با بهکار گیری تمام توان به مبارزه علیه نظام اسلامی برآمده است و کشور کوچک قطر نیز با سرمایه های نفت و گازی که در اختیار دارد اخیراً آتش بیار معرکه شده و شبکه الجزیره نیز مدام علیه اسلام، تشیع و ایران فعالیت میکند و به هیچ وجه نباید در برابر هجمه ها و تبلیغات قطر علیه ایران ساکت بود.

وی در پایان حمله سلفی ها به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مصر را محکوم کرد و گفت: این حرکت ها نشان می دهد که آنها متوجه شده اند که منشأ و خاستگاه اصلی بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است.

https://shoma-weekly.ir/0Y1Gs5