مجلس

ریشه استقبال شیرین عبادی از اقدام دولت چیست؟

صدور سریع این حجم ویزا برای حضور تشکل‌های زنان در اجلاس کمیسیون مقام زن و استقبال برخی مانند شیرین عبادی از آنها ضرورت توجه و دقت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی را ایجاب می‌کند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: صدور سریع این حجم ویزا برای حضور تشکل‌های زنان در اجلاس کمیسیون مقام زن و استقبال برخی مانند شیرین عبادی از آنها ضرورت توجه و دقت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی را ایجاب می‌کند

لاله افتخاری در گفتگو با «نسیم» اظهار کرد: اجلاس کمیسیون مقام زن هرساله با حضور مقامات دولتی، NGOها و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود و گزارشاتی درباره دستور جلسه اجلاس درباره کشور ارائه می‌دهند که سال گذشته که بنده حضور داشتم و واقعیات اسلام درباره زنان و دختران مطرح شد که مطابق فطرت و حقوق بشر است و استقبال خوبی از سوی کشورها را شاهد بودیم .

وی افزود: تا کنون سابقه نداشته که با این سرعت و این حجم برای NGOها برای حضور در اجلاس کمیسیون مقام زن ویزا صادر شود و امسال پیش از موعد موافقت شد و از سوی افراد خاص مانند شیرین عبادی زودتر از ورود آنها استقبال صورت گرفت و تعداد قابل توجه در یک موضوع خاص مانند 30 نفر در یک زمینه از NGOها به این اجلاس رفتند، همه این‌ها جای شک و شبه را ایجاد می‌کند .

افتخاری خاطرنشان کرد: بنابراین این دقت و بررسی باید از سوی مقامات اطلاعاتی و وزارت امور خارجه درباره محتوای ارایه شده و عملکرد NGOها در این اجلاس صورت بگیرد چرا که افرادی که در قالب مسئولین و یا NGOها در این اجلاس حضور خواهند داشت بیانگر دیدگاه‌های نظام هستند. انتظار نمایندگان مجلس این است که نسبت به اطلاعاتی که ارائه خواهد شد، شدت و دقت وجود داشته باشد و کوتاهی در این زمینه صورت نگیرد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: شاخص‌های انتخاب افرادی که از سوی معاونت امور زنان برای حضور در این اجلاس باید شفاف شود و انتظارات از آنها مشخص باشد و در راستای اهداف نظام حرکت کنند. همچنین درباره این که آیا از بودجه دولتی استفاده شده یا خیر و حتی اگر از طرف خود NGOها هزینه صورت می‌گیرد نباید در خارج از اهداف نظام حرکت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به آزادی NGOها در جابه جایی در ایالات مختلف آمریکا و اجازه اقامت سه ماهه آنها، اگر به خوبی به آنها نظارت نشود ممکن است طعمه دست دشمنان قرار گیرند و نیروی دست آنها شوند.

https://shoma-weekly.ir/6hBQRR