جامعه

ریختن خون، کسب‌و کار دشمن است

کارشناس مسائل سیاسی ریختن خون مردم بی گناه کشورمان را کسب و کارِ جدایی طلبان و بی دینانِ ضد ایرانی دانست و تاکید کرد که این پایان خط تروریست هاست.

سیدهادی سیدافقهی با اشاره به اقدام مسلحانه عوامل ضد ایرانی علیه مردم ایذه اظهار کرد: در طرح و برنامه دشمن سه مرحله پیش بینی شده بود که در مرحله اول به بهانه مرگ مهسا امینی اعتراضاتی صورت گرفت که برخورد نا مناسب با و صورت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد شاخص به عمل آمد که بر اساس گزارش موثق پزشکی قانونی و شهادتِ پدرش، نشان می داد او سابقه بیماری داشته است.

وی افزود: دیدیم که تظاهرات بعد از این رویه، تصاعدی و به اغتشاش تبدیل شد که نشان می داد [کل این جریان] برنامه ریزی شده بود و حتی یکی از سران کومله اعلام کرد که حتی ساعت این مسئله را مشخص کردیم و امینی هم بهانه بوده است.

سیدافقهی اضافه کرد: در مرحله سوم وقتی دیدند مردم تحت تاثیر داد و بیداد و بسیج همه جانبه امکانات نیستند، اغتشاش به عملیات ترور کور تبدیل شد که نشان از ورشکستگی و دریوزگی سیاسی و بی مایگی این هاست.

وی با بیان این که ترورها کسب و کار دشمن آن هم از طریق ریختنِ خون شده است، افزود: این ها هر قتلی که انجام می دهد، تا سه هزار دلار و هر مغازه ای که آتش می زنند، ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار و برای اغتشاشات هم مقادیر مشخصی پول دریافت می کنند.

سیدافقهی ادامه داد: فاز نظامی آخرین تلاش این هاست و به یاد داریم در حوادث ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ و بعد از این که منافقین تمام نقشه های شوم و خباثت آمیز خود را مصرف کردند، به ترور رسیدند که به حمدالله پایانِ عمر خودشان بود.

وی تروریسم امروزی را هم مشابه با همان وقایع دانست و گفت: تروریسم ترکیبی شامل منافقین و کومله و سلطنت طلب ها، بهایی ها و... می باشد ولی در حقیقت نفس های آخر خود را می کشد و ان شاالله این خون ها در وحدت و انسجام اثر خود را خواهد گذاشت.

سیدافقهی ادامه داد: با این جنگ باید پیچیده و ترکیبی برخورد کنیم؛ لذا باید دست به روشنگری و آگاهی سازی بزنیم و وزارت اطلاعات و دیگر نهادها نظیر بسیج و سپاه و نیروی انتظامی وارد عمل شوند.

وی همچنین به بعد همکاری و همیاری مردم اشاره کرد و گفت: بعد از دستگیری تروریست ها، قوه قضائیه باید بر مبنای قوانین اسلامی این ها را به مجازات های مستحق برساند.

https://shoma-weekly.ir/MRRg75