مجلس

رویکرد فرهنگی مساجدمان مناسب نیست

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، «دهه تکریم و غبارروبی» مساجد را فرصتی برای تعمیق بیشتر ارتباط مردم با مساجد دانست و گفت: رویکرد فعلی مساجد در زمینه فرهنگی و قرآنی مناسب نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد.
لاله افتخاری  با اشاره به فرا رسیدن دهه تکریم و غبارروبی در خصوص نقش مساجد در خانواده‌ها اظهار داشت: مساجد در گذشته همواره به عنوان یکی از مراکز اصلی حضور خانواده‌ها بود و همه اعضای خانواده از حضور در این مکان مقدس بهره مند می‌شدند. اما متأسفانه امروز این رویه کمرنگ شده است و بسیاری از مشکلات فرهنگی ما از همین مسئله نشات می‌گیرد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی دوری خانواده‌ها از مساجد را خطرناک دانست و گفت: دشمن از مدت‌ها پیش در تلاش است تا با برنامه‌ریزی، خانواده‌ها به ویژه نسل جوان را از مساجد دور کند و این مسئله بسیار خطرناک است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خانواده‌هایی را که کودکان خود را از سنین کودکی به مسجد می‌برند، موفق دانست و تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را از سنین کودکی به مسجد می‌برند تا با فرهنگ حاکم بر آنجا و همچنین فریضه نماز آشنا شوند این خانواده‌ها در برابر خانواده‌هایی که کمتر به مسجد رفتن بها می‌دهند، در تربیت فرزندانشان موفق‌تر هستند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد فعلی مساجد، نیازمند بازنگری است، عنوان کرد: رویکرد فعلی مساجد در زمینه فرهنگی و قرآنی مناسب نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد تا در این دو حوزه برنامه‌های بهتری در مساجد ارائه شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دهه تکریم و غبارروبی مساجد، فرصتی برای تعمیق بیشتر ارتباط مردم با مساجد است بنابراین از فرصت پیش آمده در دهه تکریم مساجد باید استفاده کرد و فضا را برای تعمیق بیشتر ارتباط مردم با مساجد بیشتر کرد.

https://shoma-weekly.ir/9Ea8yk