مجلس

رونمایی از منشور حقوق شهروندی تبلیغات انتخاباتی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: منشور حقوق شهروندی تاریخ مصرفی دارد که زمان اتمام آن در آینده نزدیک فرا خواهد رسید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: منشور حقوق شهروندی تاریخ مصرفی دارد که زمان اتمام آن در آینده نزدیک فرا خواهد رسید.

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژِی مجلس در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، گفت: اگر معنای حقوق شهروندی این است که هر ایرانی بتواند راحت در جامعه زندگی و از امکانات کشور استفاده کند تمام این موضوعات و بحثها در قانون اساسی کشورمان آمده است و نیازی به رونمایی از منشور حقوق شهروندی نبود.

وی در ادامه افزود: اگر بندی از منشور حقوق شهروندی در قانون اساسی وجود نداشته باشد دولت نمیتواند منشور را اجرایی کند چراکه قانون اساسی به دولت مجوز اجرای قانون بدون مصوبه مجلس را نداده است.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در خانه ملت بیان داشت: اگر معنای دولت از رونمایی منشور حقوق شهروندی برداشتن تبعیضها است باید بگوییم امروز در دولت تدبیر و امید بین مردم استانی با استانهای دیگر تبعیض قائل میشوند.

خادمی سیلی زدن به صورت مادری دست فروش را از دیگر تبعیضهای فاحش دولت برشمرد و گفت: دولت میتوانست جلوی این کار را بگیرد و یا با فرد ضارب مقابله و برخورد کند اما اقدامی در این زمینه انجام نداد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همه کاندیداها قبل از انتخابات یادشان میآید که باید حرفهای خوب بزنند و حزب و گروه تشکیل دهند این درحالی است که این حرفها گروهها با روی کار آمدن دولت به حال خودشان‌‌ رها میشود و کسی به آنها توجه نمیکند.

خادمی رونمایی از منشور حقوق شهروندی را تنها تبلیغات انتخاباتی دانست و گفت ارسال پیامک بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور تبلیغات زود هنگام انتخاباتی بیش نبوده است.

وی گفت: ملت ایران ملتی فهیم و بصیر هستند و در انتخابات نشان دادهاند که اگر به مسئولی رأی دادهاند تا آن مسئول اقداماتی را در جهت رفع مشکلات مردم انجام دهد اما خواستههایشان برآورده نشود پاسخ خود را در برگههای رأی اعلام خواهند کرد.

به گفته خادمی حقوق شهروندی به معنای ایجاد اشتغال برای جوانان جامعه است و دولت باید بر اساس حقوق شهروندی که آن را رونمایی کرده به مردم گزارش دهد که در سال گذشته چند درصد از جوانان جذب بازار کار و یا از کار بیکار شدهاند؟

نماینده مردم ایذه و باغ ملک تصریح کرد: حقوق شهروندی به معنای این است که مردم شبها در قبرو گورستانها بخواب نروند ولی در کشور ما نیروی انتظامی زحمت کشیده و مردم را از قبرستانها بیرون کرده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با رونمایی منشور حقوق شهروندی و گفتگو، تبلیغات و پیامکها مشکلات مردم و مملکت ما حل نمیشود چرا که مسئولان ما هنوز تصمیم نگرفته ند مشکلات کشورمان را حل و فصل کنند از این رو اگر بنا به اجرای حقوق شهروندی باشد همه ما برابر هستیم درجه یک و دو هم نداریم. خادمی در خاتمه بیان داشت: منشور حقوق شهروندی تاریخ مصرفی دارد که زمان اتمام آن تاریخ مصرف اجرای حقوق شهروندی در آینده نزدیک فرا خواهد رسید.

https://shoma-weekly.ir/rzQpmg