وی با بیان آنکه این سخنان معظم له باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد اظهار داشت: قطعاً این موضوع از این جهت که صرفاً بخواهیم به آمار ظاهری مدرک گیرندگان دانشگاه و یا گزارشات مختصر علمی بپردازیم، فراتر است.
رئیس فراکسیون نخبگان وفرهیختگان ادامه داد: روند علمی در کشور باید بسیار عمیق و ریشهدار و هدفمند باشد و در جهت رفع واستغنای نیازهای جامعه باشد. از سوی دیگر این مسئله باید مدیریت شود تا این دستاوردهای علمی در عرصه کاربردی هم استفاده شود و به گونه ای نباشد که بیهوده و پوچ تلقی شود.
وی تصریح کرد: از سویی کارهای علمی وتحقیقاتی نباید سوری و بدون در نظر گرفتن محتوی وعمق انجام شود تا معضل مدرک گرایی در جامعه رواج یابد.از سوی دیگر اگر مدرکی از مرکز آموزشی کسب می شود و تعمیق علمی صورت می گیرد، نباید هدر رود و به پوچی بینجامد.
نماینده مردم تهران با بیان آنکه ورودی دانشگاهها باید مدیریت شود، خاطر نشان کرد: درحقیقت باید با یک مدیریت صحیح، ورودی دانشگاهها وپژوهشگاههای ما متناسب با نیاز جامعه صورت بگیرد و در رشته های مورد نیاز به صورت علمی و جدی و عمیق در نظر گرفته شود و خروجی آن هم باید در جامعه نمود پیدا کند و خودش را نشان بدهد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس برای تحقق گفتمان علم و پیشرفت در جامعه عنوان کرد: برای تحقق گفتمان علم و پیشرفت در جامعه، لزوم توجه به ساحت علم و اهمیت دادن به آن را می طلبد و همچنین علمی کار کردن در تمام زمینه ها باید درجامعه گسترش پیدا کند، چنانچه اگر زمانی در کشاورزی به صورت تجربی اقداماتی انجام می دادیم، حالا این مسئله باید جای خودش را با توجه به گسترش دانش به فعالیتهای عمیق علمی بدهد، تا بتواند از این طریق جوابگوی نیاز جامعه باشد.
وی در پایان با اشاره به موفقیتهای علمی کشور تأکید کرد: ما در این راستا و کسب رتبه در زمینه های مختلف علمی کم نداریم و نخبگان بسیاری داریم اما این فرهنگ را باید گسترش بدهیم تا همه جامعه نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.