مجلس

روز دختر در دنیا بی مانند است

دبیر همایش اتحادیه جهانی زن مسلمان گفت: شیطان و پیروان شیطان اسلام‌هراسی،‌ اهانت به قرآن و اصحاب و یاران پیامبر را در دستور کار خود قرار داده‌اند و این برنامه‌ریزی‌ها برکسی پوشیده نیست.
 لاله افتخاری در اولین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: این حضرت دختر گرانقدری برای امامان بود و عمری کوتاه داشت، ولی همچون مادرش حضرت زهرا(س) الگویی مفید بود و با منویات خود جهان را نورافشانی کرد. ایشان الگوی تقوا،‌ قداست و بصیرت بخشی به جامعه بود که نه تنها برای بانوان بلکه برای مردان و سراسر دنیا الگو است.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خاطرنشان کرد: بعد از حیات جسمانی حضرت معصومه(س) جسم ایشان که در قم است مرکزی برای آگاهی بخشی و دانش جهان اسلام شده است. در ایران روز اول ذی‌القعده را روز دختر نامیدند که این کار در جهان بی‌نظیر است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به چرایی و علت برگزاری این همایش به ارایه گزارشی از اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص فعالیت زنان پرداخت و گفت: همانگونه که می‌دانیم قرآن کریم همگی را به وحدت دعوت کرده اما شیطان و پیروان شیاطین مایل نیستند که بین کشورهای مختلف، اقوام و ملیت‌ها وحدت ایجاد شود، چراکه این وحدت به ضرر آنها تمام می‌شود و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده‌اند تا بین خواهران و برادران مسلمان تفرقه ایجاد کنند.

افتخاری ادامه داد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دستور مقام معظم رهبری در سال 1369 هجری شمسی تشکیل شد و این مجمع زمینه‌های وحدت را به وجود آورد و بانوان هم آرام آرام سیر حرکت خود را با این مجمع آغاز کردند و در سال 80 فعالیت بانوان گسترده‌تر شد. بانوانی از سراسر جهان عضو این مجمع شدند و تاکنون همایش‌های‌ زیادی در خصوص فعالیت‌های آنها برگزار شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این حرکت‌ها و همایش‌ها نهایتا منجر شده که دفتر امور بانوان در سال گذشته با عنوان "اداره کل" نامگذاری شود و در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که در ایران برگزار شد بر ضرورت ایجاد یک تشکل وحدت آفرین برای بانوان تاکید کردیم و در نهایت به تصویب این کنفرانس رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز برای دو موضوع گرد هم آمده‌ایم؛ یکی بررسی پیش‌نویس این اساسنامه و تصویب نهایی آن و دیگری بررسی جایگاه بانوان و مسیرهای پیشرفت آنها در جهان. امروز پنج نشست با این موضوع‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم با کسانی که دشمن اسلام و مسلمین هستند به مقابله پرداخته و بستری آماده کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص زنان و دختران جامعه فراهم شود چرا که زن بستری برای رشد و تعالی جامعه است.

https://shoma-weekly.ir/EAE6BY