ویژه

روزنامه الکترونیک شما رونمایی شد

محمد مهدی اسلامی مدیر موسسه مطبوعاتی شما در مراسم افتتاحیه دمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی از روزنامه الکترونیک شما رونمایی کرد
محمد مهدی اسلامی مدیر موسسه مطبوعاتی شما در مراسم افتتاحیه دمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی از روزنامه الکترونیک شما رونمایی کرد که متن سخنان وی برابر روی شما قرار دارد:

پیش از آنکه وارد وظیفه معینه از سوی اعضای محترم ستاد مجمع عمومی در خصوص روزنامه الکترونیک «شما» شوم، اجازه می خواهم به پیشینه نگاهی داشته باشم.
"اما چرا بر این نشریه، نام «شما» را برگزیدیم: برای اینکه این نشریه ارگان رسمی موتلفه است و حروف اول شهدای موتلفه اسلامی به طور طبیعی تشکیل دهنده کلمه «شما» است و از طرفی زیبایی و قداست واژه «شما» خود گویای اصالت و شخصیت شما خوانندگان گرامی و گرانقدر است."
این فرازی از اولین سرمقاله هفته‌نامه شما در تاریخ 18 بهمن ماه 1375 بود که به قلم نخستین سردبیر این هفته نامه، استاد سید اکبر پرورش به رشته تحریر آمده بود.
اینک 776 شماره متوالی و بدون وقفه هفته نامه «شما» برای شما بزرگواران منتشر شده است تا مواضع حزب موتلفه اسلامی را صریح و شفاف در معرض افکار عمومی قرار دهد.
آغاز این دوره مصادف گردید با حاکمیت جریان موسوم به اصلاح‌طلبی و از همان ایام تا به امروز رویه همکاری در کنار نقد مشفقانه و سالم دولتها در دستور کار هفته‌نامه شما قرار گرفته است.
از دیگر توفیقات ما در این 15 سال افشای انحرافات گروه‌ها و باندهایی بود که منافع ملی و اعتقادی ما را هدف قرار داده بودند. از ماجرای ویلای لواسان تا تخلفات شهردار وقت تهران، از تلاش برای ارائه چهره‌ای نادرست از مکتب امام تا تلاش برای روحانیت‌زدایی از عرصه اجتماعی کشور، از خطر عدول از سهم 50 درصدی ایران از خزر تا تخلفات گسترده بانکی، از فتنه سبز آمریکایی تا جریان انحرافی و ... را افشا نموده ایم و در این مسیر تلاشمان آن بوده است که از مسیر عدل و عدالت عدول ننماییم و از همین رو بود که به عنوان نمونه برای تبیین انحرافاتی که از بهار سال گذشته رخ نمود، به محضر متخصصان امر و علمای بزرگی همچون حضرات آیات مهدوی کنی، یزدی، مصباح یزدی، علم‌الهدی، سید احمد خاتمی و... رفتیم تا ریشه‌های عقیدتی این انحرافات از منظر این بزرگان کالبدشکافی شود و در نقد مخالف به بوته احساسات و تندروی نیفتیم.
همچنین در طول این دوران تلاش نموده‌ایم خط حرکت را از امام امت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دریافت نماییم و از همین رو ستون ثابتی به قلم جناب آقای ترقی در طول این سالها به بررسی آخرین رهیافت‌ها می‌پرداخت.
این همه که با همت اساتید بنده آقایان دکتر بادامچیان، ترقی و همدانی ه پیش رفت ؛ فواید فراوانی برای فضای سیاسی کشور داشت. اما اینک یک نیاز جدید برای ما محسوس بود.
هفته نامه شما مدتی است در فضای مجازی حضور دارد و در این حضور بر اساس بازخوردهای دریافتی ضرورت تندتر کردن ضرباهنگ انتشار مواضع در یک رسانه رسمی حزبی مشهود بود. افزایش ضریب نفوذ شبکه جهانی از یک سو و فزونی یافتن حجم اخبار و اطلاعات که در بسیاری از مواقع برای جذب مخاطب آلوده به ناراستی ها و کژیهاست؛ از سوی دیگر بخشی از ریشه های این احساس ضرورت بود.
از دیگر سو تواتر انتشار خبر به صورت لحظه ای در پایگاه های خبری اینترنتی ؛ بخشی عمده ای از مخاطبان که بخش کوتاهی از روز خود را به بررسی اخبار و تحلیلها اختصاص می دهند در شرایطی قرار داده که فرصت بررسی همه اخبار را ندارند و بر اساس پژوهشهای انجام شده در میان مخاطبان فضای مجازی؛  کمبود حضور روزنامه های الکترونیک که البته حال و هوایی متفاوت از روزنامه های مکتوب و سایتهای خبری دارند به شدت احساس می شود.
روزنامه الکترونیک شما از امروز تلاش خواهد کرد در این مسیر ایفای وظیفه نماید و هر روز عصرگاهان با چند تحلیل و گفتگو و نیز مواضع حزبی در کنار یک بسته فشرده از اخبار شبانه روز گذشته برای "شما" بزرگواران در معرض دید قرار گیرد. البته لازم به یادآوری است که تا کنون 30 پیش شماره نیز منتشر شده است که آغاز آن همزمان با عید سعید فطر و سالگرد شهدای شهریورماه حزب موتلفه اسلامی بود؛ و نسخه ای که همینک تصویر آن در برابر شما قرار دارد اولین شماره رسمی این روزنامه است.
اگرچه ترجیحات این شیوه انتشار عمومیت یافته و نیازی به توضیح آن نیست؛ اما به عنوان نمونه به چند سرخط این مزایا اشاره می کنم.
استاد عسگراولادی از تعالیم بنیانگذار کبیر انقلاب  و موسس حزب موتلفه اسلامی امام خمینی راهبردی را به ما آموخته اند که رسانه حزب باید مقید به محتوا باشد و برای پر کردن صفحات به انتشار هر مطلبی اقدام نکند. اما انتشار روزنامه کاغذی محذوراتی فنی دارد که نمی توان تعداد صفحات را به راحتی تغییر داد. انتشار مجازی روزنامه ما را یاری می کند که از این مشکل عبور نماییم و میان روزهایی که به اقتضای شرایط کشور مطالب بیشتری موجود است و روزهایی که حجم تولید محتوای ما کمتر است تمایز قائل شویم و در بند تعداد کلمات نباشیم.
همچنین روزنامه الکترونیک  در انتشار دارای سرعت عمل و بی نیاز  از شبکه توزیع پستی و موانعی از این دست است که به علاوه بر آن که یاری می کند پیام در حداقل زمان ممکن به مخاطب برسد؛ این امکان را هم فراهم می سازد تا در صورت بروز خطا (که در رسانه امری اجتناب ناپذیر است) قابلیت اصلاح با سرعت مطلوب فراهم باشد.
از مزایایی همچون بینیاز بودن از مصرف کاغذ که مفید برای محیط زیست است، قابلیت انتخاب مضاعف مخاطب و ... می گذرم و بیش از این مصدع وقت حضار محترم نمی شوم و با تاکید بر سه نکته کوتاه به عرایض خویش پایان می دهم.
نخست: روزنامه الکترونیکی یکشنبه تا 5 شنبه بعد از ظهر منتشر می شود و روزهای شنبه طبق رویه گذشته هفته نامه شما منتشر خواهد شد.
دوم آنکه آدرس دسترسی به روزنامه الکترونیک shoma-newspaper.com می باشد
و نکته آخر اینکه حزب پایگاه های الکترونیکی دیگر نیز دارد که از آن جمله پایگاه رسمی حزب به آدرس motalefeh-party.com  ، ماهنامه ذکر به نشانی zekr.ir   و نیز دبیرخانه احزاب اسلامی جهان به آدرس  www.icipp.ir از جمله آنها است.


https://shoma-weekly.ir/XAVmnG