جامعه

روحیه مقاومت آزادگان به نسل‌های آینده منتقل شود

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به جایگاه آزادگان و جانبازان و خانواده‌های شهدا داشته باشند گفت: ما آزادگان انتظار داریم که این مقاومت به عنوان الگو به نسل‌های آینده منتقل شود.

امیر خجسته نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت شکوهمند آزادگان به میهن اسلامی در اظهارکرد: ۲۶ مردادماه روزی بود که آزادگان ما پس از ۱۰ سال با افتخار به کشور برگشتند و در اردوگاه‌های دشمن و دوران اسارت و آن شرایط سخت افتخار ایجاد کردند.

وی افزود: طی هشت سال جنگ تحمیلی یک بار دیگر صحنه اسرای کربلا در کربلای ایران تکرار شد و آزادگان برای کشورمان عزت و افتخار ایجاد کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه صدام به پیشرفته ترین سلاح‌های دنیا مجهز بود و ادعا می‌کرد که سه روز بعد در ایران خواهد بود اما مردم ما با دست خالی و محکم ایستادند و پشت صدام و ۴۸ کشور دنیا که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از او حمایت می‌کردند را به خاک مالیدند.

خجسته با بیان اینکه آزادگان در دوران اسارت با تحمل شرایط سخت و با دست بسته برای کشورمان افتخارآفرینی کردند گفت: ما ۲۸۸۸ روز را در اسارت گذراندیم و در سالهایی که در عراق بودیم یک بار صدام ادعا کرد اسیران عراقی را در ایران مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و از سازمان ملل تقاضا کرد که این موضوع را پیگیری کند.

وی افزود: در بازدیدی که هیئت بین المللی از اردوگاه ما در عراق داشت ما اسناد و مصداق جنایات و آزار و اذیت و شکنجه‌هایی که بعثی‌ها می‌کردند را با پنج زبان خارجی بدون اینکه عراقی‌ها متوجه شوند به آن‌ها نشان دادیم.

این آزاده سرافراز کشور با بیان اینکه هیئت بین المللی از روحیه خوب و شاداب تعجب کرده بودند گفت: این هیئت تمامی اسناد و مصادیق جنایات بعثی‌ها را در سازمان ملل مطرح کرد و سازمان ملل هم صدام و صدامیان را هم محکوم نمود و بنابراین این ما بودیم که دشمن را به اسارت درآوردیم.

خجسته با بیان اینکه ما ۵۴ هزار آزاده داشتیم اظهارکرد: همه این آزادگان روش و منش و اهداف امام راحل و انقلاب را با مقاومت و استقامت خود اجرایی کردند و در مقابل سخت ترین شکنجه‌ها کوچکترین بی تابی و عجز و التماسی نکردند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به جایگاه آزادگان و جانبازان و خانواده‌های شهدا و ترویج روحیه ایثار و مقاومت داشته باشند گفت: انتظار داریم که این مقاومت به عنوان الگو به نسل‌های آینده منتقل شود.

https://shoma-weekly.ir/iVEpMv