ویژه

روال کنونی برای آموزش و پرورش پویا درست نیست

دکتر یحیی آل‌اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی گفت: 35 درصد بیشتر از حد معمول گران‌تر زندگی می‌کنیم که رفع آن تدبیر می‌خواهد.
دکتر یحیی آلاسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی گفت: 35 درصد بیشتر از حد معمول گرانتر زندگی میکنیم که رفع آن تدبیر میخواهد.

وی که در جمع فرهنگیان یاسوج سخن می گفت اظهار داشت: در میان سه تفکر اقتصادی رایج و کنونی کشور بهترین نسخه از آن اصولگرایان است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان ابراز داشت: تفکر اقتصادی اصولگرایی تلفیقی از واقعیتها و آرمانها بوده و دین و دنیای مردم را مدنظر دارد.

 وی افزود: منافع ملی با آرمانهای ما عجین است و به همین دلیل هیچگاه به مانند دو نحله دیگر به فکر توسعه صرف و عدالت صرف بدون درنظر گرفتن یکی از دو شاخصه آرمانگرایی و واقعیتگرایی نیستیم. آلاسحاق سپس به مبحث آموزش و پرورش و بهترین نوع و نحوه اداره آن پرداخت و گفت: اکنون 20 درصد کل بودجه کشور صرف آموزش و پرورش میشود و آموزش جزو 5 نیاز اصلی مردم است. وی بیان داشت: یک پنجم مسائل اساسی و بودجه کشور و بخش گستردهای از نیروی انسانی مربوط به آموزش و پرورش بوده که لازم است مدیریت صحیحی برای آن داشته باشیم و باید این مدیریت از درون همین خانواده بزرگ باشد. وی متذکر شد: روال کنونی برای آموزش و پرورش پویا درست نیست؛ به همین دلیل باید از همه ظرفیتها استفاده کنیم که توان ارتقای این نهاد انسانساز را داشته باشد. عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با بیان اینکه که چه اشکالی دارد مسائل آموزش و پرورش را به صورت منطقهای کنیم، افزود: به این ترتیب هر استانی میتواند با ترکیب مدیران و صاحبنظران شورای عالی آموزش و پرورش داشته باشد.  وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع فرهنگیان یاسوجی با بیان اینکه در بالقوهها و داشتن ظرفیتها هیچ مشکلی نداریم، یادآور شد: باید ضمن حفظ اصول و آرمانها به فکر رفاه مردم به بهترین نحو ممکن باشیم. کاندیدای احتمالی انتخابات ریاستجمهوری با انتقاد از وضعیت موجود اقتصادی و با اشاره به اینکه هرگز قصد سیاهنمایی از خدمات دولتمردان را ندارم، عنوان کرد: با همه این ظرفیتهای بالقوه که داریم اکنون 35 درصد بیشتر از حد معمول گران زندگی میکنیم که رفع آن آسان، اما با روشهای معمولی کمی سخت به نظر میرسد. وی از وجود 9 مشکل عمده خرد و کلان در حال حاضر گفت و افزود: اشتغال، بیکاری، تورم، نرخ سرمایهگذاری، نظام ارزی در حوزه مشکلات کلان و معیشت، سلامت، مسکن، ازدواج از مشکلات اقتصادی خرد به شمار میآیند که بخشی ریشه در ارتباطات خارجی و بخش عمده و بزرگتر مربوط به تدابیر داخلی است.

https://shoma-weekly.ir/2BOwOE