ویژه

رقابت نباید به تخریب منجر شود


آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا رقابت بین اصولگرایان سبب کاهش رأی به آنها نمی‌شود، گفت: اگر رقابت طوری باشد که به تخریب یکدیگر منجر نشود، هیچگونه اشکالی ندارد.
آیت‌الله مهدوی‌کنی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که درباره احتمال تعامل جبهه متحد با جبهه پایداری پرسیده بود نیز اظهار داشت: ما مشترکات بسیاری داریم اما احتمال تعامل بعید به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه جبهه پایداری را همیشه دعوت به وحدت کرده‌ام، تعامل جبهه پایداری با جبهه متحد را بعید توصیف کرد و گفت: بنده دوست دارم که وحدت میان این دو جبهه برقرار باشد.
آیت الله مهدوی کنی همچنین در پیامی به مناسبت 22 بهمن تصریح کرد: امام خمینی (ره) حکومتی انقلابی را بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) بر پا داشت و مؤمنانه از آن پاسداری کرد واکنون این امانت الهی در دست خلف صالح او حضرت آیه اللّه خامنه ای مد ظله العالی است. کسی که خبرگان امت بارها به صداقت و علم، ایمان و عمل، تقوی و تدبیر او در مقاطع گوناگون اذعان کرده اند. هم اوست که اول پاسدار و پرچمدار خط امام و راه امام است و در این راه چه رنجها و مرارتها کشیده است.
در بخش دیگری از این پیام با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمده است: انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است امروز نگاه مردم جهان به کارآمدی مردم سالاری دینی و ژرفای مشارکت سیاسی در ایران است.مردم جهان مترصّدند که حضور ملت ایران در پای صندوق های رأی پس از فرو نشستن غبار فتنه ۸۸ چگونه خواهد بود.
آیت الله مهدوی کنی با اظهار امیدواری به اینکه ملت ایران به نقش تاریخی خود در این مرحله عمل کنند و حضوری دشمن شکن در انتخابات داشته باشند در ادامه پیام خود آورده است: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نماد آمادگی، حضور ملت ایران در صحنه است.حضور حماسی مردم در روز ۲۲ بهمن هر سال به عنوان عاملی بازدارنده در برابر توطئه ها و دسیسه های آمریکا در فضای سیاسی کشور است اینجانب و همه خبرگان امت در سراسر کشور همپای ملت بزرگوار ایران درسالگرد پیروزی انقلاب به خیابانها خواهیم آمد و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سرخواهیم داد.


https://shoma-weekly.ir/XGdbSX