ویژه

رفیق دوست: هوشمندی امام همراه کردن مردم با انقلاب بود

آن بی‌شعورها نمی‌دانستند که امام دست بر چه نقطه‌ای گذاشته و آنهایی که با امام‌اند هیچ شکی در راه خود نداشتند.

محسن رفیقدوست نیز در این مراسم اظهار داشت: وقتی مؤتلفه شروع شد، من اول شاگرد حاج ابوالفضل توکلی بینا بودم و بعد شاگرد حاج حبیبالله عسکر اولادی شدم. ما در زندان بودیم خیال میکردیم علت زیادی تعداد چپیها به علت زیادی بیرون آنها است؛ اما وقتی مطالعه کردیم دیدیم نه زیرا اینها با اولین چک دوستان خود را لو میدهند؛ اما مذهبیها اینطور نبودند و در مقابل شکنجهها مقاومت میکردند.

وی ادامه داد: مذهبیها کتک میخوردند و چیزی هم نمیگفتند؛ لذا اینطور نبود که چپیها زیادتر باشند.

رفیقدوست با اشاره 15 خرداد اظهار داشت: وقتی 15 خرداد اتفاق افتاد و من از ابتدای صبح خبردار شدم و میدانیها را خبردار کردم و با آنها راه افتادم تا غروب شد و 16 خرداد هم در خیابانها بودیم. چند روزی که گذشت شهید عراقی من را صدا کرد و گفت به دانشگاه تهران برو و ببین گروههای مختلف نظرشان راجع به 15 خرداد چیست.

وی افزود: ملیگراها و ملیمذهبیها مبهوت بودند و تحلیل نمیدادند. با یک چپی صحبت کردم و تحلیلاش این بود که یک حرکت کور سد راه انقلاب پرولتاریا است! واقعا 15 خرداد را امام و مردم فهمیدند.

رفیقدوست تصریح کرد: آن بیشعورها نمیدانستند که امام دست بر چه نقطهای گذاشته و آنهایی که با اماماند هیچ شکی در راه خود نداشتند.

وی با اشاره به شرارتهای بنی صدر پس از انقلاب اظهار داشت: بعد از انقلاب ما کاری کردیم و یک نفر را کنار بنی صدر گذاشتیم بعد از چند وقت آمد و جلسهای را طیف بنی صدر تعریف کرد که گذاشته بودند برای اینکه چگونه قداست امام را بشکنند.

وزیر سابق سپاه بیان داشت: اعضای این جلسه بحث مفصلی میکنند که الان نمیتوانیم چیزی بگوییم. راجعبه آقای منتظری هم که نمیشود و روزنامه انقلاب اسلامی ستون باز کرده از شهید بهشتی و آیتالله خامنهای انتقاداتی میکنیم و یواش یواش به منتظری و امام میرسیم. من و محسن رضایی پیش امام رفتیم و این مطلب را گفتیم. امام مطلب را زیر پتو گذاشته و گفتند بروید.

وی افزود: چند هفته بعد ملاقاتی با امام داشتم و گفتم سوال دارم که شما بهشتی و خامنهای و هاشمی را خوب میشناسید از سوی دیگر بنی صدر را هم همینطور. سوال کردم من بهعنوان یک عضو عادی جامعه میخواهم بدانم چرا از بنی صدر حمایت میکنید؟ که امام فرمودند من از بنی صدر حمایت نمیکنم و به بنی صدر رای ندادم و برای من بنی صدر مهم نیست؛ بلکه 11 میلیون انسانی که به بنی صدر رای دادند مهم هستند و روزی که حس کردم آنها رایشان را پس دادهاند اختیارات را از بنی صدر میگیرم.

وی تصریح کرد: مردم کوچه و بازار انقلاب کردند و جنگ را اداره و دیدیم 9 دی را خلق کردند و هر وقت رهبری بخواهند در صحنه حاضراند و با اتکای به مردم میتوانیم به پیروزیهایی دست پیدا کنیم. همیشه تودههای مردم را باید بتوانیم رهبری کنیم و با هدایتهای رهبری انشاءالله به انقلاب حضرت حجت(عج) وصل خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/IPZu4Z