مجلس

رشد حرام خوری باعث سقوط جامعه می شود

اگر در هر مقطع تاریخی، به نوعی حرام خواری در جامعه رشد کند باعث سقوط جامعه خواهد شد و می توان دریافت حقوق‎های نجومی توسط برخی مدیران که این حقوق‎ها را کیسه شخصی خود می‎دانند را غارت بیت المال برشمرد و نوعی حرام خواری دانست.
نایب الرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:کسانی که حقوق های نجومی دریافت کرده اند همان مدیرانی هستند که وقتی در راس اقتصاد کشور قرار داشتند اقتصاد کشور را به بنبستی کشاندند در حالی که خود را متخصصین اقتصاد معرفی کرده بودند.

حجت الاسلام احمد سالک، نایب الرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما با بیان این مطلب که ورود لقمههای حرام در سفرههای برخی افراد واقعیتی انکار ناپذیر است، گفت: ورود لقمههای حرام بر سفرههای برخی افراد مخصوص یک زمان خاص نیست.

وی در ادامه افزود: اگر در هر مقطع تاریخی، به نوعی حرام خواری در جامعه رشد کند باعث سقوط جامعه خواهد شد و می توان دریافت حقوقهای نجومی توسط برخی مدیران که این حقوقها را کیسه شخصی خود میدانند را غارت بیت المال برشمرد و نوعی حرام خواری دانست.

سالک در ادامه به سخنان امام علی (ع) در زمان خلافتش که به مردم می فرماید؛ «هرآنچه را از بیت المال بردهاید اگر در کابین زن هایتان قرار دادهاید، از مهریه زنهایتان خارج خواهم کرد» اشاره و یادآور شد: این گونه صحبت کردن امیر مومنان(ع) اهمیت بیت المال را می رساند و هر مدیری میبایست این سخنان را سرلوحه کار خود قرار دهد در حالی که ما امروز با کمال تأسف از برخی از مسئولان میشنویم که دریافت حقوقهای نجومی حق قانونی مدیران بوده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه با طرح پرسشهایی مبنی بر این که این مدیران چه حقی دارند که دویست یا چهارصد میلیون حقوق دریافت می کنند؟ مگر چه کار مثبتی برای جامعه و مردم کردهاند؟ گفت: این مدیران همان مدیرانی هستند که وقتی در راس اقتصاد کشور قرار داشتند اقتصاد کشور را به بنبستی کشاندند در حالی که خود را متخصصین اقتصادی معرفی کرده بودند.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت گفت: مدیرانی که حقوقهای نجومی از بیت المال دریافت کردهاند برای برداشت پول از بیت المال در کارگروههای بانکی کشور دور هم جمع میشدند و بحث و جدل می کردند که هر فرد چه میزان از بیت المال را به نفع خود بردارد و بیت المال را همچون توپ فوتبال بین هم پاس میدادند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اگر مدیرانی که حقوقهای نجومی دریافت
کرده اند آن زمانی که در راس اقتصاد کشور قرار داشتند تحولی در اقتصاد بوجود می
آوردند، می توانستیم خود را درمقابل دریافت چنین حقوقهایی قانع کنیم اما آنها معلوم نیست پولها را صرف چه مسائلی کردهاند و اکنون عدهای از مسئولان دولتی با چشم پوشی از خطای مدیران این اقدام آنان را قانونی بر میشمارند.

سالک دریافت حقوق های نجومی را ظلم به مردم برشمرد و اذعان داشت: در حال حاضر جوانانی در صف انتظار دریافت وامهای ده میلیونی ازدواج قرار دارند و به دلیل نبود اعتبارات لازم وامی به آنها تا کنون تعلق نگرفته است، اما برخی از مدیران دهها میلیون تومان را به غارت می برند و مسئولان دولت بیان میکنند حقوقها حق افراد بوده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه گفت: دریافت حقوق های نجومی به هیج وجه حق قانونی مدیران نبوده و نیست و مسئولان دولتی باید این مدیران را در اسرع وقت به دستگاه قضا برای محاکمه، معرفی کنند اما از کار دولت در تعجب هستیم که چرا تنها با عزل دو و سه نفر از مدیران قضیه دریافت حقوقهای نجومی را
سر هم می آورند.

https://shoma-weekly.ir/J0AsCB