مجلس

رزمایش ولایت 90؛ هشداری جدی برای غرب

سید حسین نقوی حسینی: توانمندی دریایی ایران تثبیت شد 
سید حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با بستن تنگه هرمز گفت: حدود یک سوم نفت مورد نیاز کشورهای غربی از تنگه هرمز عبور می‌کند و اغلب کشورهایی که امروز به عنوان اتحادیه اروپا معرفی می‌شوند از این نفت بهره‌مند هستند. بنابر این، این تنگه یک شاهرگ حیاتی در جریان انتقال نفت است.
وی با اشاره به تهدیدها و تحریم‌هایی که از سوی برخی کشورهای غربی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی از کشورهای غربی صحبت از افزایش تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی را مطرح کردند و صحبت از تحریم نفتی و یا اخیراً بانک مرکزی شده است قطعاً جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی دقیق به آنها تفهیم خواهد کرد اگر قرار است تحریمی صورت گیرد این کشورهای غربی هستند که از نفت بی بهره خواهند شد و آنها هستند که باید خسارتهای چنین تحریم‌هایی را بپردازند به جهت آنکه جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که نفتی از تنگه هرمز عبور کند تا غربی‌ها بهره‌مند شوند.
نماینده مردم ورامین در ادامه تصریح کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران طی یک مانور بسیار بسیار پیشرفته و گسترده با دامنه وسیعی که دریای عمان را پوشش می‌داد نشان داد که از این توانمندی کاملاً برخوردار است.
هم در حوزه سیستمهای دفاعی و هم از لحاظ ظرفیتها و امکانات دریایی از این توانمندی برخوردار است که تنگه هرمز را ببندد و مانع صدور نفت از این منطقه بشود.
بنده معتقدم با این مانور شکوهمندی که انجام شد کشورهای غربی پیام جمهوری اسلامی را دریافت کردند و قطعاً در رفتار خود تجدید نظر خواهند کرد.

محمد کرمی راد: هر اشتباهی از سوی آمریکا، تاوان سنگینی برایش دارد
محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این رابطه اظهار داشت: طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران به دنبال اهداف خود و بنا بر حقانیت خود، مانوری را ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد، رزمایش بزرگی بود که  قدرت دریایی خود را به رخ جهانیان کشید.    عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در ادامه گفتگو خود با خبرنگار شما خاطر نشان کرد: در پی تهدیدها در رابطه با تحریم نفتی ایران، طبیعی است اگر نفت‌کش‌های ما تحریم شوند و اجازه عبور نفتکش‌های ما داده نشود قطع یقین هیچ نفتکشی نباید از آن تنگه‌ای که به لحاظ جغرافیایی سرزمین ما هست و به لحاظ اشرافی که در منطقه داریم از آن عبور کند. تنگه هرمز یک نقطه استراتژیک محسوب می‌شود و به هر حال این بازی خطرناکی است که دنیای غرب می‌خواهد در این منطقه انجام بدهد و البته اگر عاقل باشد، به این فکر نخواهند افتاد که گزینه‌ای را انتخاب کنند که به هر حال دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.
کرمی راد نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها افزود: آمریکا در عراق و افغانستان شکست سنگینی خورد چنانچه با فریب جوامع بین‌المللی و ایجاد حادثه حادثه 11 سپتامبر دستاورد ناچیز و سئوال برانگیز به دست آورد و آنچه در افکار عمومی مطرح شد آنان نتوانستند به یک موفقیتی برسد حتی آن وعده‌های اولیه خود را کنند.
https://shoma-weekly.ir/c0phrq