مجلس

رحمت نوروزی: نمایندگان مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد راه حل معضلات است

مشکلاتی که ما امروز داریم ؛ مشکل تازه ای نیست بلکه ما در طول سی وسه سال که از انقلاب می گذرد این تحریم ها را داشته ایم . دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از راههای مختلفی وارد شده اند هم از راه نظامی و فرهنگی و اکنون از راه اقتصادی وارد صحنه شده اند . اما همواره ملت ایران با آمادگی وارد عرصه شده است .
رحمت نوروزی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در خصوص لزوم تشکیل ستاد اقتصادی گفت : مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی و آگاهی که به امور نظام مردم سالاری دینی داشتند  از مدتها قبل هم به مجلس و هم به دولت برتحقق اصل 44قانون اساسی و واگذاری بخش دولتی به بخش خصوصی و نظارت مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند که متاسفانه این مسئله تاکنون به کندی پیش رفت .
وی افزود : در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هئیت دولت نکات ارزنده ای را معظم له فرمودند. مشکلاتی که ما امروز داریم ؛ مشکل تازه ای نیست بلکه ما در طول سی وسه سال که از انقلاب  می گذرد این تحریم ها را داشته ایم . دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از راههای مختلفی وارد شده اند هم از راه نظامی و فرهنگی و اکنون از راه اقتصادی وارد صحنه شده اند . اما همواره ملت ایران با آمادگی وارد عرصه شده است . اکنون نیز ما باید این آمادگی را در خود ایجاد کنیم. این مسئله می طلبد تا وزراء و مسئولان اقتصادی یک برنامه ای با قابلیت اجرا بر اساس برنامه پنج ساله و اصل 44قانون اساسی  تدوین نمایند ، تا ما به یک خود کفایی و خود‌اتکایی کامل در اقتصاد دست پیدا کنیم.
عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : نکته ای که مقام معظم رهبری طی سالها چه در دوران آقای هاشمی وچه دردوران خاتمی و هم در این دولت بیان داشته اند ، تاکید برمشارکت مردم در مسائل اقتصادی است و واگذاری آن به مردم تا خود مردم مسائل اقتصادی را مدیریت کنند .
وی با اشاره به بیان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت : موضوعی که بدان اشاره داشتند بحث اقتصاد مقاومتی است که خود جای بحث زیاد دارد . با توجه به اینکه ایشان امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، سال گذشته جهاد اقتصادی  و همچنین سال قبلی آن را سال همت مضاعف و کار مضاعف نام گذاری کرده اند همه این موارد در همین راستا بوده است که ما به بالندگی اقتصادی برسیم و تحول در اقتصاد داشته باشیم .
نوروزی تصریح کرد : اگر ما بتوانیم به استقلال اقتصادی دست پیدا کنیم دیگر تحریم هایی که از سوی دشمنان صورت می گیرد بی اثر خواهد شد بنابراین ضرورت دارد که همه مشکلات و موانعی که در این وجود دارد را پیدا کنند و با نقشه راهی که مقام معظم رهبری در این سالها ترسیم کرده اند را در نظر داشته باشند تا به آن افق نهایی دست پیدا کنیم.  

https://shoma-weekly.ir/bwKFdQ