مجلس

رحماندوست: روشنگری نمایندگان در رای اعتماد وظیفه فراکسیونها است

سرپرست ورزش و جوانان در بسیاری از کمیسیون ها شرکت کرده است و خیلی خوب صحبت کرده است. اگر این نوع ارتباطات را با کمیسیون ها حفظ کند و موضوعات دیگر طرح نشود، ایشان با اتکا با حرفهای خود رای خواهد آورد، در حالی که برخی از دوستان مسائلی را در رابطه با سوابق ایشان مطرح نمودند که قاعدتا باید مستدل در صحن مطرح شود تا زمینه رای او را متزلزل بکند و الا زمینه رای سرپرست این وزارتخانه بالاست.

مجتبی رحماندوست عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شرایط رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرپرست ورزش و جوانان در بسیاری از کمیسیون ها شرکت کرده است  و خیلی خوب صحبت کرده است. اگر این نوع ارتباطات را با کمیسیون ها حفظ کند و موضوعات دیگر طرح نشود، ایشان با اتکا با حرفهای خود رای خواهد آورد، در حالی که برخی از دوستان مسائلی را در رابطه با سوابق ایشان مطرح نمودند که قاعدتا باید مستدل در صحن مطرح شود تا زمینه رای او را متزلزل بکند و الا زمینه رای سرپرست این وزارتخانه بالاست.
رحماندوست  با بیان وضعیت رای آقای توفیقی اذعان داشت:  وضعیت آقای توفیقی در کسب رای اعتماد نسبت به آن دو نفر دیگر متزلزل تر است. این امر به خاطر حضور وی در جلسات دانشگاه تهران و نشسستهای غیر قانونی  در زمان فتنه 88 است، اما همین امر را هم  نمی توان مبنای رای آوری افراد دانست. زیرا همه نمایندگان یک جور فکر نمی کنند و مبنای تصمیم گیری آنها با یکدیگر متفاوت است.
وی درادامه  با تاکید برنقش فراکسیونها در رای اعتماد  به وزرا اظهار کرد: روشنگری یکی از وظایف فراکسیونهای مختلف است. اگر فراکسیون ها مطالبی را می دانند که دال بر عدم صلاحیت کاندیدا است آنها را بیان کنند. زیرا این افراد صرفا برای خودشان نیستند و سکان کل کشور را در بخشهای عمده به دست می گیرند لذا اگر فردی خوب باشد ولی برای پست وزارت مناسب نباشد، نباید انتخاب شود،  لذا فراکسیون ها اگر اطلاعاتی دارند به اطلاع نمایندگان برسانند تا حداقل فرد از این نقطه ضعف آگاه باشد و بعد رای بدهد ، خواه مثبت رای دهد یا منفی ولی آگاهی دادن به نمایندگان وظیفه فراکسیون ها است.

https://shoma-weekly.ir/REwJq2