مجلس

رتبه ی ضعیف کسب و کار ایران نتیجه ی دولت زدگی اقتصاد است

دکتر مصری گفت: رتبه ی کسب و کار ایران متاسفانه در دنیا رتبه ی مناسبی نیست و مهم ترین علت آن را می توان در دولت زدگی اقتصاد کشور جست و جو کرد ضمن آنکه هر کدام از دستگاه های اجرایی کشور ضوابطی برای خود دارند که روند اخذ مجوزها برای کسب و کار را به هفت خان رستم تبدیل کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در کنار بروکراسی های پیچیده ی اداری که مانع پیشرفت فضای کسب و کار کشور است دولت زدگی اقتصاد ایران مهم ترین علت عقب ماندگی آن است.

دکتر عبدالرضا مصری،عضو کمیسیون برنامه و بودجه ی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه ی پرسمان رادیو گفت و گو با موضوع جذب فناوری سرمایه اظهار داشت:ما در خصوص جذب سرمایه و صنایع مالی و نیز تبادل نیروی کار طیّ ۳ دوره ی گذشته ی مجلس شورای اسلامی همواره افزون بر کمیسیون های رسمی مجلس که یک قانون است کمیسیون ویژه ای نیز به منظور رفع موانع تولید و تسهیل این امور تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیسیون ویژه بسیار فعال است بطوریکه در آن مرتب فضای کسب و کار مورد رصد قرار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: ما در این کمیسیون در تلاش هستیم تا عواملی که موجب کندی و تاخیر در فضای کسب و کار است را شناسایی کرده و از میان برداریم.

دکتر مصری در رادیو گفت و گو اذعان کرد: رتبه ی کسب و کار ایران متاسفانه در دنیا رتبه ی مناسبی نیست و مهم ترین علت آن را می توان در دولت زدگی اقتصاد کشور جست و جو کرد ضمن آنکه هر کدام از دستگاه های اجرایی کشور ضوابطی برای خود دارند که روند اخذ مجوزها برای کسب و کار را به هفت خان رستم تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیا و اکثر کشورهای آسیای میانه،روند اخذ مجوز حوزه ی کسب و کار نهایتا ۳ روز به طول می انجامد حال آنکه بسیاری از مراحل این پروسه از طریق اینترنت صورت می گیرد ولی در ایران برای اخذ مجوز کسب و کار باید کفش و عصای آهنی به همراه داشت و سالها دوندگی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به جلسه ی خود در اتاق بازرگانی بیان داشت: در این جلسه روند اخذ مجوزها (که بسیاری از آنها مصوبات داخلی دستگاه های اجرایی می باشد) به جد پی گیری و در نهایت ایجاد پنجره ای واحد در این راستا عنوان شد که طیّ آن داوطلبان عزیز باید درخواست های مجوز کسب و کار خود را به این پنجره ارائه دهند و بقیه ی مراحل توسط سیستم دستگاه های مربوطه نهایتا (هر دستگاه ۲ روز) انجام خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/w4lbje