مجلس

راه‌های نفوذ دشمن در قراردادهای نفتی بسته شود

طرف قراردادهای نفتی باید با دقت نظر، برنامه‌ریزی دقیق و شناخت کامل بسیار مراقب راه‌های نفوذ دشمن باشند. باید دقت داشته باشیم که این تحریم‌های یکساله و دو ساله نیست؛ بلکه ما از ابتدای انقلاب، تحریم‌ها را تحمل کرده‌ایم، لذا هم اکنون عجله‌ای برای منعقدکردن قراردادهای نفتی نداریم. باید توجه داشت که راه نفوذ دشمن باید بسته شود و اگر قراردادی بسته شود باید به نفع ملت و منافع ملی باشد.
سیدباقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار «شما» در خصوص نحوه انعقاد قراردادهای شرکت نفت با برخی از شرکتهای خارجی هشدار داد و گفت: در بحث قراردادهای نفتی بنده معتقدم که دولت باید خیلی دقت کند، ما هیچ عجلهای برای بستن قرارداد نداریم. بالاخره شرکتهایی میتوانند بهعنوان عامل نفوذ در کشور حضور یابند و فضایی را برای راه نفوذ دشمن ایجاد کنند، باید کنار گذاشته شوند.

وی افزود: به نظر میرسد طرف قراردادهای نفتی باید با دقت نظر، برنامهریزی دقیق و شناخت کامل بسیار مراقب راههای نفوذ دشمن باشند. باید دقت داشته باشیم که این تحریمهای یکساله و دو ساله نیست؛ بلکه ما از ابتدای انقلاب، تحریمها را تحمل کردهایم، لذا هم اکنون عجلهای برای منعقدکردن قراردادهای نفتی نداریم. باید توجه داشت که راه نفوذ دشمن باید بسته شود و اگر قراردادی بسته شود باید به نفع ملت و منافع ملی باشد.

نماینده مردم زابل خاطر نشان کرد: البته ما قصد بستن راه دولت در سرمایهگذاری خارجی را نداریم؛ اما دولت باید با دقت بالا و در نظرگرفتن مسائلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مصالح ملت در آن نهفته است، مراقبت کند تا قرارداد ننگین دیگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل نگیرد، بنابراین باید دقت نظر شود و حساب شده عمل شود.

وی با اشاره به قرارداد گازی قطر و ایران یادآور شد: قطعا این قراردادها با توجه به حساسیتی که وجود دارد دارای اهمیت است و باید از بعد امنیت ملی هم مورد موشکافی و دقت نظر قرار گیرد و نباید دوباره قرارداد گازی قطر تکرار شود.

https://shoma-weekly.ir/56RHrl