مجلس

راهکارهای موثر در مسیر رشد اقتصادی کشور

در اقتصاد مقاومتی نیاز است مسوولین اعم از اجرایی و غیر اجرایی و همه اقشار مختلف مردم به صورت جدی مسایل اقتصادی را دنبال کنند .
سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در رابطه با لزوم توجه به مبحث اقتصاد مقاومتی پیرو فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: در بحثی که مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی عنوان فرمودند؛ در واقع  یک راهکار بسیار ارزشمند و اثر گذار و یک نقشه راه بسیار مناسبی است که ما بتوانیم وضعیت اقتصادی کشور را سامان دهیم. . در این قضیه نیاز است مسوولین اعم از اجرایی و غیر اجرایی و همه اقشار مختلف مردم به صورت جدی مسایل اقتصادی را دنبال کنند .
وی افزود : برای آنکه بتوانیم در این زمینه موفق تر عمل نماییم می بایست ؛ اولا فرهنگ سازی مناسبی انجام بشود و آموزش های لازم سریعا داده شود. همچنین اطلاع رسانی مناسب به جامعه داشته باشیم .
زمانیان در ادامه گفتگوی خود با نشریه شما خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده اگر آنچه را که مقام معظم رهبری در بیاناتشان اشاره داشته اند مورد پیگیری قرار گیرد،  قطعا وابستگی ما به اقتصاد خارج از کشور تمام خواهد شد و ما می توانیم در ابعاد مختلف اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشیم زیرا کشورما دارای  امکانات و نعمات بسیار زیادی است و در واقع وجود نیروی انسانی توانمند و اثرگذار و جوان قدرتمند و متدین است که می تواند چرخه اقتصادی را به شکل جدی و پر توان راه بیاندازد و کشور را در مسائل مختلف به پیش ببرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه نهمین مجلس شورای اسلامی  با بیان راهکارهای موثر در این راستا   تصریح کرد: راهکارهای موثر در مسیر رشد اقتصادی کشور این است که اولا ما در مصرف روزمره خود از کالای خارجی استفاده نکنیم دوم از امکاناتی که در کشور وجود دارد و بالقوه هستند را به بالفعل تبدیل کنیم .سوم در ارتباط با تصمیم گیریها در زمینه‌های مختلف‌ تصمیمی را اتخاذ کنیم  که بتواند حلال مشکلات باشد. برخی از قوانین ومقررات می بایست  تغییر کند و خودش را با اقتصاد مقاومتی همراه کند.  
 این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی یعنی کار شبانه روزی و پیگیری و انجام موثر آن به طور کلی اقتصاد مقاومتی حل مشکلات همه سیستم های اقتصادی در زمینه های مختلف است.اگر ما در این بستر سرمایه گذاری کنیم و دستگاههای اجرایی هم به شکل جدی خود را مسوول بدانند که منویات مقام معظم رهبری و نقشه راهی را که  ایشان ترسیم کرده اند انجام دهند و سرمایه گذاری بکنند می‌توانیم در ابعاد و عرصه های مختلف اقتصادی به خود کفایی صد درصد برسیم. چه در مسایل کشاورزی و چه در مسایل صنعتی باید خودکفا شویم و توجه ویژه‌ای به کارآمدی نیروی خود داشته باشیم و اقتصاد کشور را وابسته به یک مسئله اقتصادی و صرفا نفت نکنیم .ما باید در اقتصاد خود از سیستم تک بعدی خارج بشویم . وضعیت خود را با اقتصاد منهای نفت تطبیق دهیم  و در ارتباط با این مسئله باید بر روی سرمایه های داخلی خود سرمایه گذاری بکنیم .
وی افزود : البته باید از سرمایه گذاران داخلی حمایت کنیم تا سرمایه گذاری داخلی تقویت بشود. در این راستا نیز باید از تولید داخلی حمایت بشود به طوری که از ورود اجناس خارجی جلوگیری شود و بنیه بخش خصوصی را تقویت کنیم که در اصل 44 قانون اساسی بدان اشاره شده است که در این صورت می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم . برای آنکه به یک اقتصاد پویا و مقاومتی برسیم  با اعتقاد به همه عزیزانی که در مسوولیتهای مختلف فعالیت می کنند و با تقویت بنیه داخلی و با استفاده از امکانات موجود در کشور و برنامه‌ریزی در جهت تقویت و حمایت از آنها و پیگیری کارها و تغییر برخی تفکرات و قوانین و مقررات دست پا‌گیر باید مد نظر قرار گیرد.  
زمانیان در خصوص برگزاری اجلاس عدم تعهدها در تهران و باز تاب آن در عرصه بین الملل گفت :  برگزاری این اجلاس در تهران کار بسیار ارزشمند و موثر است و این نشان می دهد که نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم کارشکنی های استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل وکشورهای خائن اروپایی در جهان جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.جایگاه نظام اسلامی ما یک جایگاه مقتدرانه است که در همه مسایل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صاحب نظر هستیم ، و این محبوبیت نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان است و این کاملا مشهود است .
وی با اشاره به محل برگزاری اجلاس  خاطر نشان کرد : برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران نشان می دهد ما پایبند به اصول این جنبش هستیم و حاضریم در جهت تقویت جنبش عدم تعهد در زمینه های مختلف کار کنیم و حضور نمایندگان کشورهای جهان در  کشور ما  نشان از اقتدار نظام  جمهوری اسلامی ایران است .
نماینده مردم شهر کرد با اشاره به سیاستها کلی این جنبش خاطر نشان کرد : در واقع سیاستهای کلی جنبش عدم تعهد هم باید مبتنی بر استکبار ستیزی باشد و کشورهای عضو این جنبش باید  دست به دست هم دهند و محکم استوار در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی در ابعاد مختلف بیاستند. همچنین در بعد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می توانند تعریف جدیدی را داشته باشند به طور مثال آنها می توانند تعریف جدیدی در خصوص یک پول واحد را داشته باشند و در حذف استکبارجهانی  در زمینه های مختلف می‌توانند اثرات جامعی در پویایی کشورهای مختلف در دنیا داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/hmmfVa