ویژه

رئیس جمهور یازدهم باید در عمل از ولایت فقیه و مرجعیت تبعیت داشته باشد

آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی گفت: رئیس جمهور یازدهم باید در عمل از ولایت فقیه و مرجعیت تبعیت داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در دیدار با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و جمعی از اعضای شورای مرکزی این حزب با بیان اینکه ان شاالله امسال که سال حماسه سیاسی است انتخابات پرشوری برگزار شود و دولتی که مردم و نخبگان آن را قبول دارند با دعای خاص امام زمان (عج)روی کار بیاید اظهار داشت: شما از رجال سیاسی و مذهبی نظام هستید و مورد اعتماد امام و رهبر معظم انقلاب و مراجع بوده و هستید . فراموش نمی کنم که مرحوم پدرم در جلساتی که مجموعه اعضای موتلفه اسلامی می آمدند با یک اطمینان به این جمع توجه داشتند.
وی ادامه داد: مرحوم پدرم اعتقاد خاصی به جمع حزب موتلفه اسلامی داشتند و شماها که خدمتشان می رسیدید به عنوان صادقین می شناختند که در خدمت دین و مردم و امام بودید.امیدواریم این سابقه نورانی و روشن در آینده ادامه داشته باشد وپناهی باشد برای انقلاب.
این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وضع اقتصادی جامعه اظهار داشت: یک وقتی کمیسیون اقتصادی مجلس در سال اول دولت نهم خدمت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی آمدند که در جمعشان از   آقای مصباحی مقدم نیز حضور داشت.در این جمع آیت الله لنکرانی فرمودند که وضع اقتصادی که در این دولت شروع شده تورم بسیار زیادی بدنبال دارد.به اینجا خواهد رسید که اگر کسی بخواهد نان بخرد باید حجم زیادی پول با خود ببرد بنابراین شماها فکری کنید و نگذارید سیاست ها ادامه پیدا کند.این روش تورمی ایجاد می کند که کمر مردم را خواهد شکست و من نگرانم.
آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی در ادامه نیز یادآور شد: حتی در اوایل دولت نهم بود که در  جمعی که آقای عسگراولادی نیز تشریف داشتند پدرم فرمودند که من امید دارم که شماها بتوانید مشکلات این دولت را حل کنید چراکه اینها  کاری نمی توانند بکنند.
وی با بیان اینکه نظام نیاز به تحزب دارد اظهار کرد:  قبل از دوره دهم در کمیسیون سیاسی جامعه مدرسین گفتم که شما که آقای احمدی نژاد را می خواهید مطرح کنید بر حسب اعتراف رئیس مرکز پژوهشهای مجلس  دولت برنامه اقتصادی ندارد، چطور می خواهید وی را بر بیت المال کشور مسلط کنید. بنده همچنین با شاخص هایی که بود نشان دادم که  این دولت، روحانیت ومرجعیت را قبول ندارد.
آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی همچنین با اشاره به سفر چند سال گذشته مقام معظم رهبری به قم افزود: حتی در جلسه ای که ایشان حضور داشتند و در جلسه با جامعه مدرسین خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که آن خطری که ملاحظه می کنیم این است که آن دینی که روحانیت به جامعه منتقل کردند و امام و مراجع دارند را این ادولت قبول ندارد و خطر بزرگ همین است.
وی تاکید کرد: انحرافات فرهنگی پدید آمده در هشت ساله گذشته در جامعه به مراتب از انحرافات اقتصادی بیشتر است .
این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: وفاداران به نظام باید همه تلاش خود را بگذارند که انتخابات باشکوه برگزار شود و مردم مطمئن باشند شخصی که روی کار آمده هم برای دین ارزش قائل است هم برای نخبگان. هم برای مردم ارزش قائل است و هم برای قانون.
وی اظهار داشت: ما باید دغدغه داشته باشیم که دولتی که بر کار می آید واقعا مرجعیت را به عنوان یک نهاد مهم و قابل تبعیت برای خودش بداند.
این استاد حوزه علمیه قم افزود: همه باید منسجم باشیم که دولت آینده در مسیری باشد که امام برای انقلاب معین کرد که مسیر امام همین ولایت فقیه است و ما اکنون می بینیم در عمل ولایت فقیه را قبول ندارد و تنها در لفظ می گویند که تابع هستند.
آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی با ذکر خاطره ای افزود: برخی ها مدعی اند که خودشان مستقیما با امام زمان(عج) ارتباط دارند و دیگر نیازی به روحانیت و ولایت فقیه ندارند. بنابراین اگراین فرهنگ در جامعه حاکم شود و روحانیت از انقلاب جدا شود ،‌انقلاب جوهره  خود را از دست خواهد داد.
وی تاکید کرد: هر چه نیروهای اصیل انقلاب و گروه های وفادار، معتقد و راستین حول یک محور و برنامه و  گروه اتفاق پیدا کنند قطعا به مصلحت نظام است و غیر از این صحیح نیست و این امری روشن است.
وی درباره تائید صلاحیت نامزدها گفت: ما از شورای نگهبان انتظار داریم دقت بیشتری کنند .مسوولیت اصلی متوجه آن هاست .مسامحات را باید کنار گذاشت بیت المال کشور به افرادی که صلاحیت دارند سپرده شود.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با ابراز امیدواری برای روی کارآمدن دولتی که اشکالات گذشته را حل کند بیان داشت: دولت یازدهم باید پایبند به وصیت امام و رهنمودهای رهبری و تذکرات مراجع و در خدمت مردم باشد.     

https://shoma-weekly.ir/O6HIpj