مجلس

رئیس‌جمهور آینده باید دارای برنامه و تیم اقتصادی قوی باشد

اولویتهای رئیس‌جمهور آینده کشور، مسائل اقتصادی، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، مبارزه با مظاهر فساد اقتصادی، اداری و فرهنگی است
ناصر سودانی نماینده مردم اهواز با بیان اینکه اولویتهای رئیسجمهور آینده کشور، مسائل اقتصادی، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، مبارزه با مظاهر فساد اقتصادی، اداری و فرهنگی است اظهار داشت: به نظر میرسد مهمترین اولویتی را که رئیس میتواند داشته باشد، علاوه بر ایجاد همدلی و وحدت و آرامش در کشور، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم ومبارزه با مظاهر فساد اقتصادی، اداری و فرهنگی است، همچنین رئیسجمهور آینده علاوه بر مدیریت داخلی باید از یک اعتبار بینالمللی و از یک چهره مطلوب بینالمللی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد‌‌: در شرایط فعلی آنچه مهم است کاهش تورم ومهار و کنترل گرانی است که به واقع اقشار متوسط و ضعیف و آسیبپذیر جامعه را به ستوه آورده است. امید است که از راههای مدبرانه و دور اندیشانه بتوان براین امواج بنیانکن گرانی و تورم چیره و مستولی شد و با همفکری اقتصاددانان و سرمایهگذاران و تولیدکنندگان و دلسوزان کشور این مشکلات را برطرف کرد و فرصت طلبان را از بین برد.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: چالش‌‌هایی که اکنون در بحث ارز داریم، با حسن مدیریت وتدبیر قابل کنترل است. از خودکامگی و لجاجت باید پرهیز کرد یعنی به افکارعمومی و اندیشههای جمعی در عمل باید احترام قائل شد و میدان داد. من فکر میکنم کشور از امتیازات و ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار است که به راحتی میتوان از این بحران عبور کرد.

تنها شرط آن همدلی قوا سهگانه با یکدیگر و پرهیز از تنش و لجاجت و همچنین تشکیل اتاق فکر مشترک بدون تعمیم نظر و اراده یکی بردیگری است.

سودانی با اشاره به آنکه رئیسجمهور باید باید برنامه محور باشد تأکید کرد: من فکر میکنم رئیسجمهور آینده علاوه بر آنکه باید برنامه محور باشد، باید تیم آینده‌‌اش را معرفی کند و به تعبیری وزرای آینده را باید بهطور مصداقی معرفی بنماید. بگوید من با این نفرات میخواهم در این مدت مشخص این برنامه را انجام دهم. یعنی رئیسجمهور آینده کابینه‌‌اش را هم معرفی نماید تا مردم با شناخت بهتری انتخاب نمایند. این میتواند در ایجاد اعتماد و همچنین پرهیز از استبداد رأی و تعمیم سلیقه ممانعت به عمل بیاورد ومردم با شناختی که از توانمندان کشور دارند به راحتی میتوانند اعتماد افزایی بشود و انتخاب دقیقتری صورت بگیرد. 

فیروزی‌‌: در انتخابات ریاست جمهوری وجود یک فرد حداقل اقتصاددان لازم و ضروری است

محمد فیروزی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی نیز با تأکید برآنکه رئیسجمهور آینده باید دارای یک برنامه قوی اقتصادی باشد گفت: با توجه به شرایط ویژه ما در دنیا و داخل کشور، یکی از اولویتهای اصلی ما برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود و بحث پیشرفت کشور و توانمندی اقتصادی خانوارهاست، بنا براین در انتخابات آینده ریاست جمهوری شخصیتی باید کاندیدا شود که برنامه مدونی درخصوص بحث اقتصادی داشته باشد. همچنین دارای یک تیم اقتصادی قوی و دارای تشکیلات باشد، نه آنکه فقط یک برنامه بهصورت مکتوب داشته باشد.

نماینده مردم نطنز و قمصر خاطرنشان کرد: وجود یک فرد حداقل اقتصاددان در سطح متوسط لازم و ضروری است تا بتواند استفاده لازم را از تمام ظرفیتهای موجود کشور به عنوان یک نیروی فراگیر داشته باشد و از همه پتانسیلها استفاده کند تا از این شرایط موجود از لحاظ سیاسی و اقتصادی بتوانیم خارج شویم. 

یحیی زاده‌‌: کاندیدای ریاست جمهوری باید دارای برنامه و دکترین در مباحث اقتصادی باشد

سیدجلال یحیی‌‌زاده با بیان آنکه کاندیدای ریاست جمهوری باید دارای برنامه و دکترین در مباحث اقتصادی باشد گفت: یکی از مشکلات اصلی و مهم کشور مباحث اقتصادی است. البته هرکس که در رابطه با حل مشکلات فعلی دیدگاه و موضعی داشته باشد نمیتواند به آن دیدگاه بسنده کند زیرا باید دارای برنامه و دکترین باشد و همه مسائل را بهصورت خاص و زیبا برای مردم بیان کند تا مردم در این فضای فعلی و از روی علم و اطلاع کامل و دقیق به انتخاب بپردازند. البته قبل از این موضوع یک مقدماتی برای آنکه او به این امر بپردازد ضروری و لازم است.

وی افزود: از جمله مقدمات فردی که می‌‌آید باید از شعارزدگی بپرهیزد، نسبت به وحدت با قوای دیگر و وحدت با مسئولین و مردم و تبعیت از ولایت رهبری واقعاً و جداً و خالصاً و عملاً عزم و تصمیم قوی داشته باشد و گذشته آن را تأیید کند.

 اگر این مقدمات لازم نباشد، برای آنکه او بتواند به حل مشکل اقتصادی به عنوان مهمترین بحث کشور بپردازد، آن تأثیر لازم را نخواهد گذاشت.

 عضوفراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: کسی میتواند در اقتصاد کشور فرد مناسبی به عنوان نفر اول قوه اجرایی مملکت انتخاب شود که اولاً برای مشکلات اصلی برنامه داشته باشد و صرفاً به حرف و شعار اکتفا نکند ثانیاً یکسری از زیر ساختهای لازم که قبل از آن نیاز است و مقدماتی که پیش نیاز ریاست جمهوری است مانند تبعیت از ولایت و وحدت با مسئولین قوا را داشته باشد و دیگر آنکه عزم و جزم قوی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات آینده باید فضای رقابتی وسالم و امن وآرامی را ایجادکنیم تا بتوانند کسانی که دارای ایدههای خوبی هستند و سوابق و تجارب وگذشته درخشانی دارند رقابت بکنند. با این احتساب باید گزینهای که میتواند در این عرصه رقابت بکند و دارای شرایط و ضوابط است به صحنه بیاید منتهی اینکه اصلح چه کسی است این را باید در ایام نزدیک انتخابات دریابیم.

https://shoma-weekly.ir/7lKPIQ