مجلس

دیوارهای بلندی که آمریکاییها باید خراب کنند

ما اعتقاد داریم که تولید سلاح هسته ای حرام است. ما اعتقادمان این است که هر کشوری که سلاح هسته ای تولید کند و یا نگاهداری کند، بزرگترین خطر برای منطقه است. امروز رژیم غاصب صهیونیستی با بیشترین زرادخانه‌های هسته ای بزرگترین تهدید برای کشورهای خاورمیانه است.
محمدحسن آصفری- از کودتای 28 مرداد شاهدیم که آمریکاییها با خوی تجاوزگری و سلطه گری علیه ایران رفتار میکردند و در امور داخلی ایران دخالت میکردند و این رفتارها را تاکنون برعلیه ملت ایران  ادامه

داده اند و هیچ تردیدی در این خوی استکباری آنها وجود ندارد.  از نمونه های بارز عملکرد در طی این سالها می توان گفت، بعد از کودتای 28 مرداد آمریکاییها تلاش کردند ، شاه بماند و از رژیم طاغوت حمایت کردند تا منافع خودشان را در منطقه تامین نمایند. در طول حکومت پهلوی آنها از هیچ تلاشی برای عدم پیروزی انقلاب اسلامی مضایقه ننمودند. آنها 8 سال جنگ را با حمایت ازصدام بر علیه ما به راه انداختند و با حمایت از گروههای تروریستی و سازمان منافقین و کمپ اشرف علیه ایران، عداوت خود را به نمایش گذاشتند و علی رغم اینکه دستان این گروهک تروریستی به خون مردم ایران آغشته بود، در کنگره آمریکا مصوبه ای مبنی بر خارج نمودن اسم این گروهک تروریستی  از لیست تروریستها به تصویب می رسد و با تلاش های  زیاد به دنبال تصویب این مصوبه در شورای امنیت هستند .

سقوط هواپیما مسافربری و به شهادت رسیدن 250 نفر مسافر آن که اکثر آنها  زن وکودک بی دفاع بود، توسط ناوگان آمریکایی صورت گرفت و به جای عذرخواهی دولت آمریکا از ایران، نشان شجاعت به ژنرال آمریکایی اهدا شد. تحریم های اقتصادی که آمریکاییها بر علیه ایران
داشتند و ... دهها مورد دیگر نشان می دهد که آمریکایی
ها با ملت ایران مشکل دارند نه با دولتها، چرا که هر دولتی هم که روی کار آمده است این خوی تجاوزگری در آنها وجود داشته است و با تغییر دولتها هم این روند تجاوزگری در آمریکائیها ادامه پیدا کرده است؛ چه دولت اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب.

طبیعی است برای برداشتن  دیوار بی اعتمادی که امروز آمریکائیها بین خودشان و ملت ایران ایجاد شده است، با یک تلفن و یا یک قهوه خوردن برطرف نمی شود. . لذا اگرآمریکاییها به دنبال ایجاد ارتباط با ایران هستند، باید تلاش کنند تا این دیوار بی اعتمادی را از میان بردارند و لازمه اش این است که در گام نخست برخوردهای دوگانه را کنار بگذارد.

در نظام جمهوری اسلامی ایران، استراتژی کلان نظام به طور دقیق مشخص است ولی در دولت آمریکا مشخص نیست، از طرفی دولت آمریکا صحبت از مذاکره می کند ولی به محض اینکه با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی ملاقات می کند، مواضع اوباما 180 درجه متفاوت می شود. این نشان می دهد که تصمیم گیر تلآویو است. اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل به صراحت اعلام کرد که ما قبول داریم که حقوق هستهای حق مسلم مردم ایران است. آنهایی که به بهانه موضوع هسته ای ما را تحریم کرده اند، ادامه تحریم چه معنا و مفهومی دارد؟

در بحث غنی سازی  آقایان اذعان دارند که حقوق هستهای ، حق ملت ایران است  ولی موضوع غنی سازی را برای ملت ایران حق قانونی نمی دانند . این تفکر یعنی ماشین بدون بنزین و سوئیچ سوار شدن ، مگر این شدنی است . موضوع هستهای را داشته باشیم ولی غنی سازی را نداشته باشیم . غنی سازی و موضوع هسته ای مکمل یکدیگر هستند و نمی شود این دو را از یکدیگر جدا ببینیم. ما در موضوع غنی سازی به هیچ وجه حاضر به برگشت به عقب نیستیم. سوخت 20 درصد اورانیوم نیاز رآکتورهای تهران است.

ما اعتقاد داریم که تولید سلاح هسته ای حرام است. ما اعتقادمان این است که هر کشوری که سلاح هسته ای تولید کند و یا نگاهداری کند، بزرگترین خطر برای منطقه است. امروز رژیم غاصب صهیونیستی با بیشترین زرادخانههای هسته ای بزرگترین تهدید برای کشورهای خاورمیانه است.

اگر آمریکاییها به دنبال برداشتن  دیوار بی اعتمادی هستند در مرحله اول  باید تحریم های خود را کنار بگذارند و در مرحله دوم اموالی را که از جمهوری اسلامی ایران بلوکه کرده اند بازگردانند و تکلیف آن را مشخص کنند. چه لزومی دارد که پول ملت ایران را چندین سال به غارت ببرند؟

لذا اگر آمریکاییها فکر می کنند که با مطرح کردن رابطه با آمریکا، آبی از دهان کسی در داخل جاری می شود، چنین نیست . ما ملت مقاوم و استواری هستیم که در مقابل تحریم ها ایستاده ایم. ما 8 سال جنگ را مدیریت کردیم و در آن زمان که تحریم های همه کشورها برعلیه ما وجود داشت، حاضر نشدیم ذره ای در رابطه با آمریکا، از اصول و ارزشها و آرمانها انقلاب دست برداریم و کوتاه بیاییم.

*نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی

https://shoma-weekly.ir/EuePmx