مجلس

دکتر ولایتی آرامش و اعتماد را ارمغان می آورد

ایشان شخصیتی که می تواند همه افراد را به خود جذب نماید و نیروهای خبره کشور به دور آن جمع شوند کشور را در مسیر توسعه وپیشرفت پیش ببرد .
عبدالرضا مصری - فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار راهگشا و هدایتگراست هم  برای ملت بزرگ ایران وهم کاندیداهایی که در این عرصه قدم گذاشتند. نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری برقولهایی بود که بایداز طرف کاندیداها صادر می شد و یا بیان نمی شد. یعنی بایدها و نبایدهای رفتار کاندیداها در ارتباط با انتخابات روشن کردند. باید گفت فرمایشات معظم له یک نظام نامه ای بود برای بایدها و نبایدهای رفتاری کاندیداها اعم از رفتارهای انتخاباتی وهزینه های انتخاباتی و قول وقرارهایی که برای رای گرفتن به مردم می دهند. اینکه آنچه معتقد هستند و می دانند که توانایی آن را دارند به مردم بگویند و شعارهایی ندهند که توانایی انجام آن را نداشته باشند و بعدا خدای ناخواسته در محضر ملت بزرگ ما راستگو به نظر نیایند و در مردم ما ایجاد یاس و ناامیدی نمایند . اثرات این بیانات را به جز جند مورد خاص  در رفتار کاندیداها می بینیم و رعایت می کنند و فرمایش حضرت آقا را نصب العین قرار دادند .
حزب موتلفه اسلامی در روز اول ظرفیت خود را به منصه ظهور گذاشت و با حضور جدی و فعال در بحث انتخابات بود. حزب موتلفه اسلامی هم کاندیدا داشت و هم گفتمان با سابقه پنجاه ساله دارد، که همان گفتمان انقلاب اسلامی است. کاندیدای حزب هم  دارای تیم قدرتمند بود و هم دارای برنامه منسجم وخوبی داشت، اما از آنجا که اساسی ترین بحث در حزب موتلفه اسلامی در آن عرصه که ائتلافی از گروههای مختلف تشکیل شده بود و مبنی آن وحدت است، به این وحدت اصولگرایی پایبند ماند و لذا از این پنج نفری که اصولگرایان در یک تمرکز و تجمع قرار داشتند، حزب موتلفه اسلامی به رای و نظر علمای عزیز تمکین کرد و کاندیدای آن  بدون هیچ گونه جهت گیری عرصه را برای دیگر رقبا ترک کرد، تا آنها بتوانند در فضای رقابتی انتخابات بهتر حضور یابند.
هرچند که به نظر من این از ویژگی های کاندیدای حزب موتلفه کم نکرد و امروز هم به دنبال همان روش و برنامه قبلی تمرکز بر روی شخصیتی کرد که هم مورد تائید مقام معظم رهبری است و هم مود تائید و اعتماد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است .
حزب موتلفه اسلامی امروز هم ویژگی هایی را که برای کاندیدا خود در نظر گرفته است، به نظر من ویژگی های منحصر به فرد است. یعنی کسی که در طول سخت ترین شرایط دیپلماسی کشور که جنگ بر ما تحمیل شده بود و با اینکه قدرتهای شرق و غرب هم با دشمن ما دریک جبهه حضور داشتند دیپلماسی قطعنامه 598 دیپلماسی سنگینی بود و خوشبختانه به نفع کشور انجام شد. رهبر عزیز و امام بزرگوار(ره) عزیز ما با اعتمادی که نسبت به آقای ولایتی داشتند همه مسوولیت مذاکره را به ایشان محول کردند.
 ایشان از افراد مورد وثوق مقام معظم رهبری هستند؛ چرا که در زمان ریاست جمهوری ایشان قصد داشتند که آقای ولایتی را به عنوان نخست وزیر معرفی نمایند، که جریاناتی مشابه جریان 88 که آن وضعیت را در کشور ایجاد کردند، در آن زمان نیز به دنبال چنین شرایطی بودند که با درایت حضرت امام (ره) مدیریت شد.
از بحث های دیگر آنکه ایشان  کسی است که عالم به تاریخ فرهنگی و اسلامی ایران هستند و به مدت 16 سال  در مسند وزارت فعالیت کردند و 16 سال به عنوان مشاور مقام معظم رهبری حضوری چشم گیر داشتند . آقای ولایتی به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انجام ریز برنامه های کشور مانند سند چشم انداز و برنامه های زیر بنایی کشور اثر بسیار مستقیم داشتند . شخصیتی تا کنون یک مورد مسائل حاشیه ای و تنش زا را ندیده ایم و هر آنچه کشور ما نیاز دارد ؛ نیاز به آرامش و اعتماد دارد . آقای ولایتی اهل آرامشند و در جامعه ایجاد اعتماد خواهند کرد . ویژگی های بارز ایشان در طول انقلاب کاملا مشخص است او فردی است که  تعامل با دنیا را می داند و طبیعتا در کشور نیز تعامل قوا می تواند برقرار کند .چون ایشان هم  نماینده مجلس بوده اند و هم وزیر به اصول قانونی کشور پایبند هستند.  حضور ایشان در تمام عرصه نشان از توانمندی ایشان است که در آینده می تواند با ایجاد تعاملات  کشور را به رشد و پیشرفت برساند و وقت و زمان کشور را به بگو مگو های حاشیه ای به هدر نرود . به نظر من ایشان شخصیتی که می تواند همه افراد را به خود جذب نماید و نیروهای خبره کشور به دور آن جمع شوند کشور را در مسیر توسعه وپیشرفت پیش ببرد .
                                                                                                    
 رئیس فرا کسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی



https://shoma-weekly.ir/XIjTc6