ویژه

دکتر لاله افتخاری:‌ مسئولان مردم را باور کنند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تحریم‌ها را یک فرصت طلایی برای کشور دانست و با تأکید بر استفاده از تولیدات داخلی گفت: مسئولان به سرمایه‌های داخلی دقت کرده و مردم را باور کنند.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: نامگذاری شایسته مقام معظم رهبری برای شعار سال موضوع والی و رعیت در الگوی کشورداری اسلامی است و در واقع این دو در کنار یکدیگر برای ساختن جامعه اسلامی قرار میگیرند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید بستر لازم را برای مردم فراهم کرده و مردم نیز به مسئولان اعتماد کنند، تصریح کرد: مسئولان باید درجهت تحقق و شکوفاشدن استعدادهای مردم گام برداشته و برای نظارت بر فعالیتشان برنامهریزی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به قوانین مصوب مجلس در ماههای پایانی سال ۹۳ در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره و تصریح کرد: تسهیلاتی برای مردم اعم از تشکلهای مردمنهاد در عرصههای مختلف یا شخصیتهای حقیقی فراهم شده که دولت بایدآنها را به مرحله اجرا در آورد.

افتخاری تحریمها را یک فرصت طلایی برای کشور دانست و با تأکید بر استفاده از تولیدات داخلی خاطرنشان کرد: مسئولان به سرمایههای داخلی دقت کرده و مردم را باور کنند و نگاهشان به بیگانگان نباشد.

وی از مواهب حضور مردم در عرصه اقتصاد، دورزدن تحریمها را عنوان کرد و گفت: برای دورزدن تحریمها هم بهترین راه اعتماد به بخش خصوصی و هدایت، حمایت و نظارت بر عملکردآنها است. چه در مسائل فرهنگی و قرآنی و چه در مسائل عمرانی و اقتصادی و چه در بحث سرمایهگذاری. برای همین موضوع بود که بهدنبال تأکیدات مقام معظم رهبری در سال ۹۳، مجلس در دو سه مصوبه در پایان سال تأکید بر حضور مردم در اقتصاد و فرهنگ داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به مسئولیت متقابل مردم و مسئولین نسبتبه یکدیگر اشاره کرد و افزود: اگر در جایی حکومت دینی و مردمسالاری دینی بر آن حاکم باشد همه نسبتبه همدیگر مسئولیت دارند و یک رابطه شفاف، کریمانه، محترمانه و مسئولانهای بین همه افرادی که در یک جامعه زندگی میکنند تعریف شده و بین مسئولان و مردم بنابراین این رابطه کریمانه سازندهای که هم به قول معروف از بالا به طرف پایین و هم از پایین به طرف بالا وجود دارد.

افتخاری به تبیین شرایط یک نقد صحیح از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت اظهار داشت: بر اساس سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، نقد باید نقدی باشد که مسئولین نظام را زیر سؤال نبرد. گاهی اوقات مطالبی مطرح میشود که مردم را نسبتبه مسئولان دلسرد یا مسئولان را در جایگاهی قرار میدهد که در مقابل مردم موضعگیری کنند. مسئولان باید آنقدر سعهصدر داشته باشند که گوش و قلب خودشان را برای دریافت نقد مشفقانه و دلسوزانه مردم آماده کنند. اینطور که باشد هم عیوب کار کم میشود و هم مردم خودشان را در مناسبات کشور سهیم میدانند و هم مسئولان از مشاوره دلسوزانه و کارشناسانه و بدون دردسر و زحمت بهرهمند میشوند. این ارتباط تنگاتنگ و صمیمی و اعتماد است که باعث پیشرفت و تعالی کشور میشود که نمونه عینی این همدلی و همزبانی را در ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

https://shoma-weekly.ir/CsScFO