مجلس

دولت نباید شرکت‌داری کند

محمدرضا ملکشاهی راد گفت: دولت نباید شرکت‌داری کند بلکه به اعتقاد من دولت باید سهامداری نماید
انتقاد ملکشاهی راد از شورای برنامه ریزی لرستان! دولت در سال آینده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر اشتغال پیش بینی کرده که ۲۴۰ هزار آن در بافت فرسوده است

محمدرضا ملکشاهی راد سخنان مذکور را بیان داشت و افزود : مالکین به تنهایی و بدون کمک دولت نمی توانند بافت های فرسوده را احیاء کنند زیرا کوچه ها بسیار باریک هستند و با توجه به مشکلات عمده دیگر ، نمی توان به راحتی مصالح را به انتهای کوچه رساند‌ تعریض خیابان و کوچه ها و ساخت کتابخانه ها مربوط به ارگان های دولتی است و شورای برنامه‌ریزی باید در این رابطه تصمیم بگیرد که ۲۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات لازم دارد.

به گزارش کاسیت خبر، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان در سالن استانداری با حضور محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و شهرستان چگنی برگزار گردید ‌.

ملکشاهی راد با انتقاد شدید از عملکرد شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان ، خاطرنشان ساخت : در سن ۲۶ سالگی تاکنون در راس کارهای دولتی بوده ام از معاونت آموزش و پرورش تا اکنون که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستم ولی هنوز تغییر اساسی در روند کارکرد شورای برنامه ریزی ندیده‌ام .

وی زیرکانه باز هم انتقادی کرد : شاید امروز یکی از بهترین جلسات این شورا بود، در خیلی از جلسات ندیده ام اینگونه راحت رای مخالف و موافق ابراز کنند اگر بشود برای این کار یک سیستم رای مخفی طراحی شود خوب است چون خیلی‌ها ملاحظه استاندار را می کنند و راحت نمی توانند رای مخالف خود را بیان کنند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی خلا تحول را در شورای برنامه ریزی عنوان کرد : تحولی باید در شورای برنامه ریزی احساس شود و مقدورات استان را در همین شورا انجام دهیم ، موتور محرک آن را سرعت بخشیم زیرا ما مدیرانی داریم با روحیه جهادی ،مسلمان و متدین و مهمتر این که فرزند همین استان هستند و مشکلات لرستان را خوب می شناسند فکر می‌کنم در حل مساله و مشکلات درمانده نباشیم زیرا به مشکلات استان واقف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شورای برنامه‌ریزی نباید خیلی به بودجه دولتی تکیه کند ، تشریح نمود : برای گرفتن اعتبار از دولت باید از قبل هماهنگ شده باشیم و با برنامه وارد این گونه جلسات شویم نه مثل امروز که در جلسه حمایت از اشتغال پایدار در روستاها از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار فقط توانستیم ۱۸ میلیارد تومان را به دست آوریم .

دولت نباید شرکت‌داری کند بلکه به اعتقاد من دولت باید سهامداری نماید ؛ این بخش دیگری از سخنان محمدرضا ملکشاهی راد بود .

وی به بحث های مطرح شده اخیر در کمیسیون تلفیق گریزی اجمالی زد : در کمیسیون تلفیق با هر نوع اضافه شدن بر عوارض مخالفت شده؛ با افزایش حامل های انرژی در سال ۹۷ هم موافقتی صورت نگرفته در نتیجه تمام قیمت ها در همان سال ۹۶ باقی می‌مانند .

نماینده مردم خرم آباد و چگنی برآورد دولت برای رسیدن به پول عوارض و حامل های انرژی را بی فایده خواند و گفت : دولت درآمدی ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی از راه مالیات ها و حامل‌های انرژی برآورد کرده بود ولی با این اعتراضات تحقق پیدا نکرد و در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده برای رفع این نقیصه املاک تملیکی را به فروش برسانند.

https://shoma-weekly.ir/yHWq0U