مجلس

دولت می خواهد حذف یارانه‌ها را به اسم مجلس تمام کند

پراکنده‌گویی دولت در رابطه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها، نشان از مشکلات و چالشهایی است که در این رابطه دارد و با سخنان قبل آنها در این زمینه متفاوت است، به طور مثال وزیر اقتصاد می گوید ما سه دهک از گیرندگان یارانه را باید کم کنیم، ازطرفی آقای نوبخت در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام می کند که ما مخالفیم وآقای نهاوندیان درصدد رد و تصریح این قول ها بر نمی آید.

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: 
پراکنده
گویی دولت در رابطه با اجرای هدفمندی یارانهها، نشان از مشکلات و چالشهایی است که در این رابطه دارد و با سخنان قبل آنها در این  زمینه متفاوت است، به طور مثال وزیر اقتصاد می گوید ما سه دهک از گیرندگان یارانه را باید کم کنیم، ازطرفی آقای نوبخت در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام می کند که ما مخالفیم وآقای نهاوندیان درصدد رد و تصریح این قول ها بر نمی آید.

وی تصریح کرد: آنچه واقعیت است واهمیت دارد، این است که دولت به این نتیجه رسیده که برای پرداخت یارانه ها باید سه دهک بالا را حذف کند، اما برای اینکه در جامعه دچار مشکل نشود، این توپ را به زمین مجلس انداخته است. یعنی از طرفی می خواهد این کار محقق شود ولی آغاز آن با طرح مجلس باشد که در این زمینه مجلس باید هوشیار عمل کند، دولت پیشنهاد بدهد تا مجلس آن را بررسی کند.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: دولت اعلام کرده است که می خواهد قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا کند. این بدین معناست که اگر دولت بخواهد از منابع درآمدی، 20 درصد خودش را داشته باشد و 30درصد حمایت از تولید را پرداخت کند و از طرفی  50 درصد پرداختی مستقیم مردم را تامین کند، دچار مشکل خواهد شد. زیرا منابع درآمدی ما محقق نشده است. در حقیقت نگاه دولت در داخل گود اجرا،  با نگاه قبل از ورود به مسائل اجرایی کاملا متفاوت شده است.        

https://shoma-weekly.ir/UTXNkZ