مجلس

دولت فقط دور افراد محدود را علامت نزند

نیروهای کارآمد در کشور کم نیستند. بهتر است در عین حالی که از نیروهای با تجربه و توانمند در مسئولیت‌ها استفاده بشود. دولت محترم فقط دور افراد محدود را علامت نزند و هر کاری که پیش می‌آید، بر دوش آن‌ها قرار بدهد.
«ترکان با حکم روحانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شد.» خبری که بعد از شنیدن آن یک سئوال را در ذهن تداعی میکرد! که آیا ما در کشور با قحط الرجال مواجهه شدهایم و یا قانون تعدد مشاغل مسئولین ملغی شده است؟ و یا شاید باز شعار اعتدال دولت یازدهم از حد تعادل خارج شد و یا شاید....

به همین جهت به سراغ حسین سبحانی نیا عضو هئیت رییسه مجلس شورای اسلامی در این رابطه نظر او را جویا شدیم، وی در پاسخ به خبرنگار «شما» گفت: نیروهای کارآمد در کشور کم نیستند. بهتر است در عین حالی که از نیروهای با تجربه و توانمند در مسئولیتها استفاده بشود. دولت محترم فقط دور افراد محدود را علامت نزند و هر کاری که پیش میآید، بر دوش آنها قرار بدهد.

وی افزود: قرار گرفتن چندین مسئولیت بر عهده یک نفر به دلیل آنکه هم توان افراد محدود است و هم هر کاری یک وقت و مجالی را از افراد میگیرد صحیح نیست. اگر بنا باشد یک نفر به شکل معاون و قائم مقام و مشاور و... مسئولیت داشته باشد، این سوال مطرح است که یک فرد تا چه حد ظرفیت دارد ومی تواند توان داشته باشد. لذا برای خود بنده هم وقتی این خبر را دیدم این سئال مطرح شد که چرا این گونه عمل میشود.

نماینده مردم نیشابورادامه داد: انتقادهایی که ما در دولت دهم خدمت آقای احمدینژاد داشتیم برای آن بود که یک عده محدودی محرم ایشان بودند و در یک زمان واحد چند شغل را باهم میگرفتند به نظر میآید برخی از موارد گذشته تکرار میشود.

سبحانی نیا اظهار داشت: امیدواریم این موضوع مورد توجه دولت قرار بگیرد و از نیروها و ظرفیتهای موجود جامعه استفاده کند.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی همچنین در رابطه با تیتر روزنامه نیویورک تایمز با عنوان «مردم گرسنه در سالگرد انقلابشان در صف غذا یکدیگر را هل میدهند.» اظهار داشت: نمایندگان مجلس تذکرات بسیاری به عملکرد دولت در نحوه اجرای سبد کالای انتقاد داشتند زیرا در رابطه خوب عمل نشد وخود دولت نیز به این جمع بندی رسید. لذا مسئولین اجرایی این طرح را تغییر داد. متاسفانه رسانههای خارجی هم منتظر نطقه ضعف هستند و ما نباید به حرف آنها توجه کنیم ولی از طرفی هم ما نباید مستمسک و بهانهای را برای فضاسازی آنها فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: روش اجرایی توزیع سبد کالایی روش و مناسب خوبی نبود و این زمینه را به وجود آورد که در رسانهای خارجی بازتابهای منفی ایجاد کند. امید است که هرچه زودتر دولت بتواند اصلاح کند و دامنه شمول سبد کالایی را به افراد نیازمند، همه اقشار جامعه کارگری و قشرهای کم درآمد جامعه با اولویت بتوانند، به روش عزتمندانه بهرمند شوند.

https://shoma-weekly.ir/FsMOZK