ویژه

دولت سکاندار متناسب با نقشه جامع علمی جایگزین کند

دولت نقدهای مجلس را بشنود و سکاندار جدیدی متناسب با نقشه جامع پیشرفت علمی کشور برای وزارت علوم معرفی کند.
دولت نقدهای مجلس را بشنود و سکاندار جدیدی متناسب با نقشه جامع پیشرفت علمی کشور برای وزارت علوم معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این نکته افزود: فتنه گران دانشگاه را محلی برای پیاده نظام خود در فتنه آینده نگاه میکنند لذا دولت باید با حذف فتنه گران کسانی را انتخاب کند که نگران نظام و پیشرفت علمی کشور هستند و سوءاستفاده کنندگان از محیط دانشگاه را حذف کنند.

محمد مهدی اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم در صحن علنی بهارستان اظهار داشت: یکی از نقاط قوت جلسه استیضاح عدم حضور رئیس دولت و نیز عدم اصرار به رای اعتماد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار نمیرود لجاجتها و اصرارهای نامناسب گذشته دیده شود، تصریح کرد: دولت پیام آشکار نمایندگان ملت را شنیده است و ضرورت دارد این پیام را مقابل چشمان خود قرار دهد.

اسلامی به سخنان موافقان استیضاح ویزر علوم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان این مطلب که کشور به لحاظ علمی باید مسیر معین خود را طی کند، یادآور شد: آینده کشور نباید در دست کسانی باشد که صلاحیت نظام را نادیده میگیرند چراکه پیشرفت کشور نیازمند پیشرفت علمی و تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه شرکتهای دانش بنیان بوده که پایه شکل گیری آن در وزارت علوم است.

وی تاکید کرد: فتنه گران دانشگاه را محلی برای پیاده نظام خود در فتنه آینده نگاه میکنند، لذا دولت باید با حذف فتنه گران کسانی را انتخاب کند که نگران نظام و پیشرفت علمی کشور هستند و سوءاستفاده کنندگان از محیط دانشگاه را حذف کنند.

این فعال سیاسی افزود: طی یک سال گذشته کند شدن روند پیشرفت علمی کشور بارها از سوی امام خامنهای هشدار دریافت کرده است. ابتدا ایشان تذکر دادند که دانشگاه در اختیار کسانى قرار نگیرد که پیشرفت علمى را به هیچ مىانگارند اما سرانجام کار به جایی رسید که در سخنرانی رسمی پیشنهاد دادند که باید یک «تور علمى» براى مسئولین بگذاریم تا پیشرفت را باور کنند و در آن تردید ننمایند.

مدیر موسسه مطبوعاتی شما تصریح کرد: آینده ایران در گرو پیشرفت علمی آن است. باید اقتصاد کشور از اقتصاد بیمار و وابسته به نفت به سوی اقتصادی متکی بر دانش حرکت کند. بررسی واقعیتهای یکسال گذشته در کنار این الزامات تغییر در مسیر وزارت علوم به سوی مطالبات نظام را ضروری مینمایاند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن انتقاد به کسانی که سعی در سیاسی جلوه دادن استیضاح داشتند، خاطر نشان کرد: اگر معتقد به نظام دموکراسی هستیم باید به لوازم آن نیز تن در دهیم چرا که سیاسی کردن استیضاح بیشترین صدمه را به خود دولت وارد میسازد.

https://shoma-weekly.ir/Td2D23