مجلس

دولت زنان سرپرست خانوار را نادیده نگیرد

در میان گلایه‌ها و انتقادات بسیاری که نسبت به توزیع سبد کالا گفته شده، باید به نکته‌ای دیگر نیز اشاره کرد که شاید از دید برخی پنهان مانده است و آن نادیده گرفتن زنان سرپرست خانوار بود که نامی از آنها به میان نیامد.

سبد کالایی اهدایی دولت یازدهم با بوق و کرنای بسیار آغاز شد و اما تا زمان توزیع آن هر بار این سبد سبک‌تر شد. طبق وعده‌های داده شده قرار بود 10 کیلو برنج ایرانی دهند که به برنج هندی تبدیل شد و دلیل آن را هم قیمت بالای برنج ایرانی عنوان کردند که این هم جای تعجب دارد، مسئولان هم توان خرید برنج ایرانی را ندارند اما کاری برای کاهش قیمت آن انجام نمی‌دهند!

در میان گلایه‌ها و انتقادات بسیاری که نسبت به توزیع سبد کالا گفته شده، باید به نکته‌ای دیگر نیز اشاره کرد که شاید از دید برخی پنهان مانده است و آن نادیده گرفتن زنان سرپرست خانوار بود که نامی از آنها به میان نیامد. زنانی که شاید نامشان در هیچ نهادی ثبت نشده باشد. این در حالی است که بسیاری از این زنان مسئولیت‌های سنگین زندگی را بر دوش دارند اما هیچ منبع درآمدی ندارند و اکنون هم مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند تا بتوانند گوشه‌ای از زندگی خود را با این اقلام غذایی تامین کنند.

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌‌و‌گو با «جوان‌آنلاین» با اشاره به مشکلات و مصائب زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: خانم‌های سرپرست خانوار که در زندگی همزمان مسئولیت پدر و مادر را به دوش دارند و ممکن است بسیاری از تمکن مالی خوبی برخوردار نباشند و مسئولان باید از این زنان حمایت کنند.

افتخاری افزود: به نظر می‌رسد برای توزیع سبد کالا دولت افراد را بر اساس میزان درآمدشان درنظر گرفته‌اند اما به هر حال دولت باید از زنانی که شغل و درآمدی چندانی ندارند،‌حمایت کند.

نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد: به طور کل دولت باید بررسی کند و اگر افراد از نظر نرم حقوقی در پایین‌ترین رده قرار دارند، سبد کالا را هم برای آنها لحاظ کند. برخی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند که حتما باید از این زنان حمایت شود.

https://shoma-weekly.ir/90Q1Ti