ویژه

دولت را با لجبازی نمی‌توان اداره کرد

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف در گفتگو با «نسیم» افزود: مشاوران رئیس‌جمهور بر خلاف شعار اعتدال روحانی حرکت می‌کنند
احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف در گفتگو با «نسیم» با اشاره به عدم کسب رأی اعتماد آقای نیلی احمدآبادی ربای وزارت علوم در جلسه رای اعتماد روز چهارشنبه مجلس اظهار داشت: از آقای روحانی انتظار نمی‌رفت با این سبک با مجلس برخورد کند، آن هم آقای روحانی که خود شرایط مجلس را به خوبی می‌شناسند و خودشان از ابتدا در مجلس بودند و جلسه عقلا را داشتند.

وی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید به مدت چهارسال با این مجلس سر و کار دارد، تعاملی که بین دولت و مجلس بود در خصوص معرفی وزیر علوم تعاملی مثبت نبود.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه مجلس در خصوص استیضاح بر حسب تکلیف قانونی خود عمل کرد گفت: متأسفانه آنچه در دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان در زنجان گذشت نوعی خط و نشان کشیدن برای مجلس بود و بدتر از آن اینکه اتفاقات دولت قبل در حال تکرار شدن است.

دبیرکل جامعه اصناف با تأکید بر اینکه از رئیس دولت تدبیر و امید توقع "میگم میگم" نمی‌رفت افزود: عمده اختلاف مجلس با وزیر علوم قبل بر روی انتصابات در وزارت علوم بود، مسأله بورسیه‌ها نقش خیلی زیادی در استیضاح نداشت، این اصل و موضوع "میگم میگم" کار خلاف قانون بود.

این فعال اصولگرا با طرح این سوأل که چگونه فردی که برای ریاست دانشگاه تهران به شورای انقلاب فرهنگی معرفی نشده است، از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم معرفی می‌شود خاطرنشان کرد: قطعأ آقای روحانی ایمان داشتند که آقای نیلی نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد کسب کند و با آگاهی کامل وی را معرفی کرد، باید گفت این کار صحیح نبود و رئیس جمهور برای معرفی وزیر بعدی باید در مجلس میزان رأی وزیر پیشنهادی خود را بسنجد.

وی اینگونه رویه معرفی وزاری پیشنهادی علوم به مجلس را نوعی مقابله از سوی دولت و ادامه روند معرفی وزرا به این شکل را به ضرر دولت دانست و ادامه داد: وزاریی که تاکنون معرفی شدند و رأی نیاوردند موارد وثوق و اعتماد نمایندگان را نداشتند، آقای روحانی باید این موارد را برای وزیر پیشنهادی بعدی رعایت کند؛ در واقع آقای نیلی احمدآبادی کپی کم‌رنگتر از آقای فرجی دانا بود.

دبیرکل جامعه اصناف با تاکید بر اینکه مشاوران آقای رئیس‌جمهور بر خلاف شعار اعتدال رئیس دولت حرکت می‌کنند تصریح کرد: ما نگران این هستیم که تقابل دولت دهم با مجلس در این دولت نیز تکرار شود، دولت باید از استحکام بیشتری برخوردار باشد و مراقب این موضوع باشد و وزیر بهتری را به مجلس معرفی کند.

کریمی اصفهانی در پایان با اشاره به سخنان حسام الدین آشنا گفت: آقای آشنا متوجه باشد با این اظهارات مجلس دست از تکالیف خود برنخواهد داشت بلکه این اتفاقات به وزن دولت اطمه خواهد زد؛ قطعأ با لجبازی نمی‌شود دولت را اداره کرد.

https://shoma-weekly.ir/7pbIEh