مجلس

دولت در کنترل قیمتها کم کاری می کند

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با سیرنزولی قیمت خودرو گفت: آنچه در خصوص قیمت خودرو باید مطرح کرد آن است که حقیقتا نباید این قیمتها بالا برود نه تنها خودرو بلکه کلیه تولیدات داخلی ما نباید بالا برود. به نظر من حتی کالاهایی که با ارز دولتی هم وارد می شود باید با کنترل دولت از بالا رفتن تورم آن جلوگیری کرد. بالاخره قیمتی را که به دست مصرف کننده می رسد، باید به اندازه همان ارز مرجع باشد.
غلامرضا اسداللهی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه  با سیرنزولی قیمت خودرو گفت: آنچه در خصوص قیمت خودرو باید مطرح کرد آن است که حقیقتا نباید این قیمتها بالا برود نه تنها خودرو بلکه کلیه تولیدات داخلی ما نباید بالا برود. به نظر من حتی کالاهایی که با ارز دولتی هم وارد می شود باید با کنترل دولت از بالا رفتن تورم آن جلوگیری کرد. بالاخره قیمتی را که به دست مصرف کننده می رسد، باید به اندازه همان ارز مرجع باشد.
وی با اشاره به نقش دولت در افزایش قیمت خودرو افزود: قیمت خودروهای داخلی با این شتاب و روند صعودی اصلا قابل توجیه نیست و من فکر می کنم در بحث قیمتها خود دولت کم کاری می‌کند و نظارتی ندارد. ما وقتی ادعا می کنیم بیش از90 درصد از خودروها با قطعات داخلی ساخته می شود صرفاً در رابطه با هزینه کارگر و برخی از لوازم  که روند بالایی دارد باید به همان نسبت افزایش قیمت داشته باشیم .در صورتی که ما خودرویی  را با صد در صد افزایش قیمت داشتیم‌. در این زمینه دولت باید نظارت خود را بیشتر می‌کرد و این التهاب های موجود در بازار را خاتمه بدهد. قدرت خرید مردم  کاهش یافته است و دولت باید جلوی روند صعودی قیمتها را که در خیلی از زمینه ها شاهد آن هستیم بگیرد.  


https://shoma-weekly.ir/bwWAng