مجلس

دولت در افزایش قیمت خودرو نقش داشته است

عبدالرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با سیر نزولی قیمت خودرو و نقش دولت در افزایش قیمت خودرو گفت: به نظر می رسد، دولت در ارتباط با خودروسازان بایستی این سیاست را داشته باشد که کیفیت خودرو را بالا ببرد. در دو سال گذشته ما به دنبال کاهش تعرفه واردات خودرو بودیم برای اینکه از 100درصد به 70 درصد برسیم، تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند و بالا رود.
عبدالرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با سیر نزولی قیمت خودرو و نقش دولت در افزایش قیمت خودرو گفت: به نظر می رسد، دولت در ارتباط با خودروسازان بایستی این سیاست را داشته باشد که کیفیت خودرو را بالا ببرد. در دو سال گذشته ما به دنبال کاهش تعرفه  واردات خودرو بودیم برای اینکه از 100درصد به 70 درصد برسیم، تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند و بالا رود.
 وی افزود: اکنون که قیمتها خودرو بالا رفته است؛ خود دولت نقش داشته است زیرا در جلساتی که وزارت صنعت با خودروساز‌ها داشتند این امر تصویب شد. ما معتقدیم بایستی به این امر توجه ویژه ای کنند. با توجه به شرایط اقتصادی باید هزینه ها را کاهش بدهند و قیمتها را متناسب بکنند .
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به سالروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با شاخص‌های مهم یک مجلس کارآمد اظهار داشت: بنده معتقدم مجلس بایستی آن ویژگی های لازم را که قانون اساسی مطرح کرده است داشته باشد. دیدگاه رهبری انقلاب و امام راحل در ارتباط با نمایندگان باید مورد توجه قرار گیرد . از جمله ویژگی های نمایندگان که به آنها تاکید شده است ؛ تعهد،  تخصص ، دلسوز و مردمی بودن ، شاداب وسرزنده بودن‌، فعال و کوشا بودن مجلس ومهمتر آنکه به دنبال حقایق باشند و اسلام و نظام و مردم را مورد توجه قرار بدهد این نکات لازم و ضروری است.
وی در ادامه تصریح کرد: در حقیقت نمایندگان مجلس باید چنین روحیه شاداب و ویژگی‌های خوبی داشته باشند تا تمام فعل و انفعالات که در جامعه صورت می گیرد اعم از مشکلات و کاستی‌ها را نظارت و کنترل نمایند؛ زیرا مجلس است که می تواند یک جامعه را زنده و احیا کند و مشکلات را بررسی کند و حل و فصل کند .

https://shoma-weekly.ir/gFwnZh