مجلس

دولت در اجرای قوانین فرهنگ ساز ضعیف است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی مسایل زنان باید ازاولویت های مهم دولت در سال 95 باشد .
لاله افتخاری عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آریا گفت:طی سال گذشته در حوزه فرهنگی حمایت جدی از زنان صورت نگرفت و امید است در سال آینده به خوبی انجام شود.

لاله افتخاری افزود:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل مهم فرهنگی بسیار پیگیر هستیم و مصوبه ای که در این خصوص برای کمیسیون تلفیق داشتیم نیز در راستای ایجاد زمینه تحقق اهداف مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی بوده است.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود :کمیسیون در راستای حل مشکلات فرهنگی تمام توان و تلاش خود از طریق تامین بودجه پیوست فرهنگی برای همه طرح ها و لوایح به کار گرفته است و این که دولت تا چه اندازه در این حوزه دقت کرده و بر آن اهتمام داشته بحث دیگری است.

افتخاری با اشاره به اینکه کمیسیون تمام توان و قدرت خود را طی سال گذشته در راستای حل مشکلات و معضلات فرهنگی به کار گرفته،اظهار کرد:مجلس نیز تمام تلاش خود را که به عنوان بخش سهیم در حوزه فرهنگ می باشد انجام داده است همچنین جلسات و پیگیری هایی که انجام شده و مصوباتی که مجلس داشته به علاوه رییس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین رییس قوه مجریه سهم بسزایی در تحقق اهداف مقام معظم رهبری دارند.

وی در ادامه از جمله اولویت های مهم دولت در زمینه فرهنگی در سال 95 را فرهنگ عمومی و پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی مسایل زنان و اجرای برخی قوانین مربوط به آن دانست .

وی افزود:همچنین تمامی ضعف هایی که در لایحه دولت در برنامه ششم بوده باید جبران شود که متاسفانه اقدام جدی در حوزه فرهنگ ، زنان و جوانان و ازدواج آن ها صورت نگرفته و امید است در سال آینده به خوبی انجام شود.

افتخاری در پایان تاکید کرد:بزرگترین و مهمترین ضعف دولت در حوزه فرهنگی عدم اجرای برخی از قوانین مربوط به زنان به عنوان بخش اعظمی از فرهنگ که فرهنگ ساز نیز هستند و عدم اجرای قوانین مانند برنامه ی پنجم و عدم ارائه لوایح مورد نیاز برای حمایت از آن ها بوده و همچنین اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان که می بایست در این زمینه اقدامات جدی صورت پذیرد.

https://shoma-weekly.ir/3jMr03